FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
Nu har jag bestämt mig för en serve i USA istället, då jag kommer ha några internationella sidor inom kort. Såg idag ett erbjudande på WebHostingTalk som lät enormt intressant. Ett nytt företag antar jag som kör igång och konfigurationen är följande: Intel Pentium 4 3.0GHz 512MB Ram 120GB IDE Hard Drive 1500GB Bandwidth 10Mb/s network port FREE Setup & $105 Monthly Servrarna finns i "SuperbServers datacenter in McLean, Virginia with 100% uptime, NO packet loss and <3ms internal latency". cPanel tillgänglig för $20. Detta låter bra, men mina kunskaper om priser är fortfarande lite dåliga. Hur låter det till er som redan kör i USA? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, då gick de 10 servrar de hade åt, så man fick ingen........det var snabbt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
1. Ingen leverantör har 100% uptime, INGEN 2. Man kan inte garantera packetloss, 3% är ganska mycket dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag håller med studiox att ingen kan garantera 100% uptime.
När det gäller servrar, så är det alltid bra att utgå ifrån sina egna behov. Våra erfarenheter säger att kunder faktiskt ofta vill betala mera om de får tillgång till svensktspråkig support. Det är också viktigt att tänka på SM-nivåerna. Har man inte större erfarenhet av server management så blir man nästan förvånad varför det är så svårt att konfigurera en server. Speciellt i början. Vår prispolicy är byggd med bl.a. det ovannämnda i åtanke. Det finns en tydlig trend på servermarknaden att följa den filosofin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har tre servrar hos Servermatrix i USA, de går som tåget. 100% uptime sen maj (då jag blev kund). Ca $150 per server per månad. 1TB/mån i trafik. Ska dock hyra in mig i ett serverrack i Sthlm, inför lansering av några Europeiska tjänster. Jag rekommenderar inte att ni kör hosting i USA om er målgrupp är svenskar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Supporten innebär exakt som den ska innebära – att trafiken flödar utan avbrott och att kunden får hjälp när den behövs och krävs.
Vi baserar supporten på 1-level dvs. det är våra systemtekniker här i Sverige som sköter allting. Vår kontrollcenter ligger i Sverige direkt sammankopplad med alla våra enheter världen över. Utveckla gärna resonemanget kring ”I så fall är ju denna svenskspråkiga support väldigt lite värd tycker jag, med tanke på priserna.”!? Vilken fakta baserar ni det resonemanget på? Är ni eller har ni varit kund hos oss kanske? Vi vänder oss mot en kundkrets som är, att sammanfatta, van att endast behöva lyfta på luren när någonting händer eller liknande. Det är verkligen inte så ofta en kund är intresserad av vår interna affärsmetodik för att lösa ev. problem eller liknande. Outsourcing av viss verksamhet är att strategiskt ta vara på den kompetensen som finns i ”två världar”. ![]() Vår uppfattning är att kunden vill ha besked om: vem, hur, hur länge och hur mycket. Att svaren och resultaten på dessa nyckelfrågor lever upp till kundens förväntningar – det är enligt vår mening ”in media res” för våra kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad jaqg menar är enkelt. Så länge ni inte har tillgång till era servrar (de som finn i USA), så är ni beroende av er leverantör och hur lång tid det tar för de att ordna felet om det är t.ex. hårdvara som är själva problemet. I det fallet är ju support inte av intresse om ni bara kan upplysa om när det skulle kunna bli åtgärdat, för att egentligen så vet ni inte detta till 100% då ni er beroende av någon annan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Servermatrix och ev1 ska vara bra, några fler tips ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Som det står på vår hemsida, vi finns där våra servrar finns ![]() Vårt system har en bevakningscentral i Sverige, och som vanligt i sådana sammanhang, är vi inte beroende av någon tredje parts support. Vi har sammanställt avtal med olika samarbetspartners runt om i världen för att på bästa sätt säkra våra kunders intresse. Önskar du mer information då är du gärna välkommen att kontakta oss. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|