FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har ett problem som jag ej kan lösa. Binero har säkert julstängt nu men om någon annan har ett förslag är jag öppen.
Testat lite med script och skulle ta bort hela scriptet. Men de filer som lagts upp via scriptet verkar lagts upp med behörighet 644 elelr liknande. Problemet är att jag ej kan ta bort dessa filer samt alla mappar ovanför dom. Pga behörighet. Försökt göra det i Bineros kontrollpanel också utan lycka. Känns lite skumt att man ej ska kunna ta bort alla filer i sin public_html katalog bara pga dom skapats av ett script? Någon som har ett förslag att lösa detta som ej involverar bineros support? Gäller linux konto för övrigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör du via ett FTP-program så ska du kunna ändra behörighet på filerna utan större svårigheter, samt ta bort filer.
Hur försöker du nu? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Hade detta problem för ett tag sedan, det var några filer som laddats upp av ett php script som hade behörighet "644" med ägare "www-data" som är själva webservern, finns inte mycket du kan göra förutom att be någon med sudo-powers att plocka bort dom (dvs binero själva).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Borde det inte vara möjligt att skapa ett PHP-script som raderar de aktuella filerna? Om de skapats av ett PHP-script borde det vara möjligt, tycker jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du testat att gå in i den aktuella mappen via filhanteraren i kontollpanelen för att där ta bort filerna, det borde fungera för dig.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|