FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänkte prova lite iaf .. jag håller på med att bygga upp en portal för folk som söker jobb och har ett bra domän namn som passar till... Tanken är att folk skall kunna "köpa" en bra redirect adress till sina personliga CV dem har liggande på en server nånstans samt en forward email ... Vi får se hur det blir med det..
![]() Tack för alla tips .. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Administratör
|
När du väl har en wildcard DNS tycker jag det är smidigare att låta ett PHP-/Perl-/ASP-skript hantera redirecten till den nya sidan. Mod_rewrite är långt ifrån ett måste, i vilket fall.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Registrerar man sin domän på enom.com, så kan man köra deras DNS-servrar som har stöd för wildcard.
*reklam* Jag kan ordna $8.95-konton om någon är intresserad. *reklam* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Administratör
|
$8.95 låter lite dyrt, då har ju t o m jag bättre priser :unsure:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Förstår inte varför man ska in och pilla i dns:en, som cerebus säger, man configgar en wildcard och sen kollar subdomänen med ett PHP-script, och sen mot en databas var man ska forwardas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Administratör
|
Klart man måste in och pilla i dns:en... såhär gjorde vi med dot.nu
1. På DNS-servern confade vi så att *.dot.nu gick ett visst IP. Detta är ju sällan något som sätts på default. Vissa dns tjäsnter stödjer inte wildcards utan man får bara föra in ett visst antal subdomäner... 2. I apacheconfigen gick *.dot.nu till en viss katalog som WN förklade tidigare. 3. Ett php script kollade upp requesten ex silon.dot.nu i en databas och skickade vidare användaren till den rätta sidan!
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
inte ändrade ni i dns:en för varje subomän? |
|||
![]() |
![]() |