FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Se ska du addera din hanteringskostnad på säg 50 SEK/produkt, sen ska du addera marknadsföringskostnader och annat så det blir naturligtvis inte mycket marginaler kvar. Kan du välja en produkt där du inte har någon konkurrent på den svenska marknaden och som du kan få ensamrätt till, då kan du sätta ett betydligt högre pris och kanske göra en vinst även vid små beställningar. Det är sällan det är en bra idé att försöka konkurera med en befintlig leverantör genom priskonkurrens. Försök hitta unika produkter som du kan bli ensam om på din marknad och för din målgrupp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag anser mig ha andra konkurrensfördelar än just bara pris, och dessutom har leverantören börjat pruta själv med mig så det går åt rätt håll iaf
![]() Jag har fått ett pris nu på 266$ för produkter inklusive frakt genom UPS. Som det ser ut nu kommer jag göra denna provbeställningen och se hur efterfrågan är. Då det är min första import vill jag gärna försäkra mig om att jag förstått allt rätt och det är enligt följande. Värdet för leveransen är 266$ inklusive frakt. Min totala utgift för detta blir 266$ * 1,25 (MOMS) * Tull. Jag läste gamla trådar och såg bla denna quote från ztream: Citat:
Edit: UPS som gäller inte DHL. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Det stämmer så när som att du måste betala UPS en hanteringskostnad också.
Tänk på att varor från Kina inte alltid håller högsta kvalitet. Du måste ha med i beräkningen att du kan bli besviken eller måste kassera vissa. Har aldrig tagit in något från Kina men det är vad jag hör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Jag har en svensk bakant vars fru är infödd kines och om du behöver hjälp med att tolka framhandlingar elelr så så kanske jag kan förmedla en kontakt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Flotec: Okej, finns det några givna tariffer?
Det är ju kineserna som skickar och betalar frakten efter att jag först betalt dom så att säga så inte direkt så jag kan ringa och fråga UPS kanske? Conny: Väldigt snällt av dig, skall ha det i åtanke ifall det kan komma till användning! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Du måste höra med UPS. Dom kommer kontakta dig när varorna nått Sverige och fråga om du tar hand om förtullningen själv eller vill att dom tar hand om den. I fallet dom fixar allt måste du betala dom. Brukar inte vara så mycket.
Det är ju inte så mycket pengar vi pratar om så varför inte prova en gång och se hur det går. Det är väl inte på den första provsändningen du kommer bli rik. Även om du förlorar lite pengar blir du en erfarenhet rikare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
bananen:
Utpriset hos konkurrent säger du är 159 kr. Är det inkl. eller exkl. moms? 159 kr blir bara 127 exkl. moms. Där sjönk marginalen ännu lägre. När du gör prisjämförelser ska du aldrig räkna med momsen. Du blåser bara dig själv då.. Räknar du redan utan moms, glöm allt jag skrivit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den där jäkla momsen max 15% bör den vara om man nu vill ha moms? Allt över är endast en bromskloss i länders utveckling...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
EMS säger jag bara, UPS är helt onödigt ifall du inte fraktar juveler.
http://www.ems.com.cn/english-main.jsp |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|