FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag undrar lite hur sökmotorerna hanterar h-taggar på sidorna. Vad gör dem med informationen mellan en h1-tagg t.ex. jämfört med annan text på sidan? Hur långt ned i h-taggskalan "fångas" av sökmotorerna? Ex <h1>--<h4> Gör sökmotorerna skillnad på en ren och skär h1-tagg jämfört med en sådan modifierad i stylesheets? Jag har på min sida tänkt att presentera gjorda menyval som en rubrik på sidan, i <h1>-format. T.ex. "Vald huvudkategori/vald produktkategori/vald produkt" Detta för att förtydliga var i menysystemet man befinner sig samt ge sidan en rubrik. Frågan är dock om man har en "fördel" hos t.ex. Google med en sådan sträng inom h1-taggar? Återkommer till första frågan, vad sökmotorerna gör med datat inom h1-taggar - matchar den användarens sökningar exakt mot det som finns i h-taggen? Jag kommer ju i min sträng ha med "/" mellan menyvalen, såna strängar kommer ju förmodligen inte användare att skriva in. Är det då fel info att ha i en h-tagg? Dvs till ingen nytta? Eller kan den fånga upp delar av strängen t.ex. att informationen "produkt" i exemplet ovan ligger i en h1-tagg? Lite rörigt men jag är helt ny på SEO och vill gärna veta lite bakgrunden till SEO-rekommendationerna. Mvh, Martin |
||
![]() |
![]() |
|
|