FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Microsoft erbjuder alla som köpt 32-bitars version av Windows Vista att gratis uppgradera till 64-bit. Allt man gör är att skriva in sitt reg nummer på en hemsida och så skickar Microsoft ut en ny DVD.
De som köpt en dator med Vista förinstallerat måste istället vända sig till datortillverkaren. I USA erbjuder Dell denna DVD gratis. Jag ringde Dell i Sverige och här i skandinavien ses tydligen 64-bitarsversionen som en helt egen produkt och således tar Dell ut en avgift på 1352 kr med moms och frakt. Det sjuka är att jag köpte datorn i Oktober och då erbjöds inte 64-bitars versionen, men nu 2 månader senare säljs samma dator med 64-bit. Om jag fattat det rätt från Microsoft så får Dell erbjuda versionen gratis om de vill (vilket troligen innebär att Microsoft inte tar ut någon avgift från Dell i det fallet). Innan jag går med på att betala denna avgiften vill jag gärna kolla med andra i Sverige om det är någon som fått uppgraderingen gratis (med ev extra avgift för frakt och en liten administrativ avg)? |
|||
![]() |
![]() |
|
|