FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag flyttade en hemsida (ingen databas) från ett webbhotell till ett annat, men där funkar inte menyn. Det styrs via filen menu.inc, och filens rättigheter blir 0 på nya servern, det sparas inte om jag ändrar de till 775. Om det är det som är problemet... Tacksam för tips! Attila |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Webbhotellets support kan förmodligen hjälpa dig. De har bäst koll på hur rättigheterna fungerar på deras webbhotell.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
jo, kontaktade de, men de öppnar först i morgon, tänkte lösa så länge om det gick
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Försöker du ändra via FTP, kontrollpanel eller via script? Testa samtliga vägar om du har möjlighet. Det är inte alltid du kan se rättigheterna på mappar via FTP.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
I ftp visas bara 0 rättighet, fast hos den gamla servern ligger samma fil (menu.inc) med 775...
i kontrollpanelen är det så mycket att jag vet inte vad är vad ![]() det verkar som bara filerna med .inc som inte kommer upp....kontakt.inc syns inte heller |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu fixadet sig...hittade på webbhotellets FAQ att .html måste ändras till .shtml och då kom menyn fram!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nästa gång du behöver hjälp med SSI är det rätt bra om du säger att det är SSI det gäller. =)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|