FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag klantade mig idag och råkade köra mot rött, till höger i en korsning.
Först stannade jag vid rödlyset och av någon anledning (antagligen så jag kollade jag på fel trafiklyse) så trodde jag att det var grönt och svängde höger i korsningen. Självklart hade jag en polis piketbuss bakom mig! Förlorade körkortet (antagligen i 3 månader) och fick 3000 kr i böter. En riktig skitdag med andra ord. Är det någon här som har överklagat till länsstyrelsen angående spärrning av körkort och har några generella tips hur man kan skriva med bäst resultat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tråkigt.
Lider lite extra med dig eftersom jag är van att dagligen köra mot rött här i staterna. Här får man nämligen köra mot rött om man svänger höger (med försiktighet naturigtvis) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena rocky,
Jag tror folk på zatzy och liknade forum, kan besvara din fråga lite bättre troligtvis ![]() Lycka till iaf o hoppas det löser sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Finns det något att överklaga om du såg fel?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack.
Jag gjorde ett misstag och det står jag för. Jag tänker ju inte överklaga polisens beslut, utan snarare den 3 månader långa tiden som jag blir utan körkort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Använd buss i 3 månader så får du lite perspektiv på saker och ting nästa gång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det lönar sig inte att överklaga i sådana fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om nu bussjäveln skulle gå förbi mitt jobb så.. Åka buss och sen gå 2,5 km. Jag har läst på lite nu iaf, verkar som att det inte är så värst svårt att få ned tiden till en månad om man skriver en välformulerad överklagan och intyg från arbetsgivaren om att man behöver bilen i tjänsten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om du nu håller uppsikt när du kör, så borde du inte ha kört mot rött idag. Eller hur? Ser du ironin i det du själv skriver? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alla gör misstag, jag gjorde ett idag. Jag har inte sagt något annat.
3 månader utan körkort slår väldigt hårt och eftersom jag är tidigare ostraffad och aldrig åkt fast för något så kommer jag överklaga tiden. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|