FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla och God Jul
Något jag märkt när jag skickar viktiga mail till kunder är att kunden i många fall kontaktar mig och inte har fått mailet, det visar sig sedan att företag och kommuner har filtrerat bort mailen. Ibland räcker det med att skicka om mailet och ibland måste man välja en alternativ e-mail adress. Finns det några regler eller förslag på hur man skapar ett mail som är viktigt så att det kommer fram utan att hamna i spam-filter och dylikt. Är det något man måste undvika att skriva i ämnes raden och dylikt (endast seriösa åsikter, inte typ: undvik ordet Viagra och dylikt) Med vänliga hälsningar Peder |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Yahoo är hemska och filtrerar bort i stort sett allting, se separat tråd om detta.
Skicar du från egen mailserver så gäller ordning och reda. spf record om mail skickas från annan domän. PTR record för domänen som mailservern ligger på. Använder du din isp så borde det vara grejat. Min personliga uppfattning är att lite längre brev klara sig bättre än riktigt korta i spamfiltren. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|