FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag tror aldrig jag har varit så självmordsbenägen som jag var när jag jobbade på Posten... Kommer aldrig sätta min fot där igen. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För många år sedan hade jag privat en "särskild postadress" till en postbox, eftersom jag flyttade/reste mycket. Det fungerade finfint, posten kom till boxen och ingen hade några synpunkter.
Så skaffade jag en "vanlig" adress. Det går ju inte att göra eftersändning på en box om man inte gör det på alla mottagare, så jag tog helt enkelt bara bort min särskilda postadress, och tänkte att det gör ingenting att en del post hamnar i boxen. Men det tyckte posten. En dag ringde min hyresvärd och frågade om jag flyttat! Posten tyckte nämligen inte att man kunde ha mer än 1 adress, så de returnerade all post med "mottagaren okänd" på min gatuadress. Helt otroligt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Jag har nu fått reda på vad som hände, paketet levererades till ett företag med helt annat namn, men samma bransch (resor) i samma port, som inte ville kännas vid paketet så post-analfabeten tog det säkra före det osäkra och skickade tillbaka paketet till UK för andra gången.
Första gången tog returen 11 dagar. Om det ska ta 11 dagar nu oxå är paketet i UK 22 dec, inte en chans att jag får det innan jul, eller ens i år och då skickades paketet från UK 24 nov. Tack för det posten! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
iofs är väl det ett rätt tomt hot eftersom posten verkar ha noll koll... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
För att se det från andra sidan en sekund, så kan man bli mörkrädd hur många företag helt verkar ointreserade av sin post - även om företaget i övrigt är seriöst. Varje vecka får man ta hand om och returnera post till företag som helt enkelt inte lämnar in eftersändning, inte meddelar avsändaren om rätt adress (år efter år), inte märker upp var de finns eller helt enkelt envisas med att inte ha en brevlåda!
Privatpersoner kan ju vara allmänt slöa, men företag borde ju tänka steget längre. Kan ju vara ekonomiskt viktigt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||