FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför säger så många att de säljer en domän eftersom de inte haft tid att utveckla den?
Kan det vara så att domänsäljare skäms för att sälja ett domännamn utan innehåll? Åsikter, tankar, kommentarer? /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tror nog oftast är det så. Många köper en massa domäner för framtida bruk men inser dock ganska snabbt att de faktiskt inte har tid att utveckla domänerna som de ville från början.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Man må ha en vision men sen att man inte kan fullfölja det.
Kan vara att man inte har kunskapen själv att göra det som står ivägen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Tar väldigt mycket tid att göra något bra, både utvecklartid och tid för en sida att hitta sin målgrupp. Nu pratar jag inte om mfa-sidor.
Sen tror jag att "har inte haft tid" är en omskrivning för "jag försökte för allt jag är värd men tjänade inga pengar på ett sånt sketet domännamn". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag tror det uppfattas lite "fult" att köpa domänerför att bara sälja vidare
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag ser inte det fula i att registrera domännamn i spekulativt syfte, även om jag själv bara registrerar domäner som jag har en plan för
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Om jag tar mig själv som exempel så måste jag ju prioritera de jobb som ger pengar. Jag har haft en domän i snart två år utan att ha kommit till skott med att realisera den tanke jag hade när jag registrerade den så nu har jag lagt ut den på sedo så visst finns det domäner man säljer för att man inte hunnit med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Vad ska man skämmas över?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Jag tror det är både att personen inte haft tid/kunskap att utveckla domänen.
Men i de flesta fall är nog domänen från början köpt för att personen trodde att den kan säljas dyrt. Jag har själv några domäner som jag registrerat endast för att sälja i framtiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att göra nyregistreringar idag där spekulationen enbart ligger i domännamnet måste jag nog ändå påstå ganska naivt, även om det säkert finns några enstaka guldkorn kvar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|