FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag sitter och jobbar med en ny design och funderar på om jag ska byta ut "Genväg" mot "Permalänk" som jag har sett på allt fler bloggar.
Vet alla vad permalänk är för något? Är det ett vedertaget uttryck för en direktlänk till en hemsida? Vad har ni valt för benämning till er sida? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Permalink är väl det vanligaste, föredrar dock som du säger att skriva Permalänk, skulle nog våga påstå att de flesta vad vad Permalänk är :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vana internetanvändare vet säkert vad en permalänk är, skulle dock vilja påstå att de flesta inte vet vad det är.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ordet permalänk skulle jag starkt avråda dig från att använda.
Bytte ut det ordet på en av mina sidor till "Direktlänk" och fick betydligt mer klick än vad det var innan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Där ser man :-)
Ska ändra på mina siter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Eller så skriver du "permanent länk" eftersom det är just vad det är, en bestående länk/url till inlägget.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hade aldrig hört "permalänk" innan. Direklänk låter mycket bättre tycker jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det något man tänker på som besökare? Lägger ni märke till det, och i så fall - på vilket sätt? Jag kan inte säga att jag gör det men jag följer inte några bloggar.
Som besökare, förväntar man sig inte att alla länkar är permanenta och inte bara några? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varfor inte testa?
borde inte vara for svart med en A/B split eller liknande |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om man vill länka till ett blogginlägg som t.ex en källa ska man alltså länka till permalänken: htt p://w ww.dinblogg.se/2008/11/27/ett-blogginlägg/ Kom på att du kanske undrade om man som besökare reflekterade över vad länken kallas, permalink, permalänk, direktlänk etc. Nu har jag dock ansträngt mig så jag låter allt vara kvar i inlägget ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|