FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
"Det svenska apoteksmonopolet är snart historia. Om knappt nio månader, den 1 januari 2009, släpps konkurrensen fri. Detta är en nödvändig utveckling, som ligger helt i linje med hur övriga apoteksmarknader i Europa utvecklas, och som vi inom Apoteket AB välkomnar."
Till salu: apotekbutiken.se apotekshopen.se Jag säljer som privatperson. Domänerna är parkerade hos WK. Köparen får betala överlåtelsekostnaden. Bud görs via PM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är endast några veckor till 1 Januari 2009, menade du 2010?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är bäst att du hittar någon större aktör, för att monopolet kommer fungera så att endast folk med apotekarutbildning får bedriva ett apotek.
Så vem som helst kan inte göra det. Om du inte tänker sälja enbart receptfritt (som ICA, Konsum m.fl. kommer göra). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
det är ett citat från DN....därav datumet. Jag har inte skrivit att vem som helst kan göra det...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är 1 juli 2009 som gäller vad jag förstår. Det är ännu inte klart vilka förutsättningar som gäller för att starta apotek då.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det datum som är sagt är 090101, något annat vet jag inte. Är möjligt att de skjutit på det...
Hur som helst är det mycket bra domäner! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ingen blivande apotekare som är sugen?
|