FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Då ligger IP-only nere igen efter något som sägs vara en DDOS-attack.
Börjar bli lite tröttsamt nu att Sveriges största och självgodaste hostingföretag inte klarar av att hålla driften uppe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Skitsnack säger jag då, klarar dom inte av hantrera en DDoS mot en kund så lägg ner hela företaget direkt och be dom ställa sig i ett hörn och skämmas.
Men glöm inte att iponly dör hela tiden, dom har ju sina årliga döda elen på sina datorhallar, och en hög döda sitt nät och även varje planjobb brukar dom sabba och ta mycket längre tid än vanligt. Sista tiden har dom haft massa problem med avbrott på våglängder och sådant, det skyllde dom på skadedjur som varit gnagit på lite kablar. EDIT: Vad är det som är nere då? Normalt varje gång dom dör så brukar alla deras tekniker/NOC få ping timeout och inte någon av dom dött vad jag ser då jag precis loggade in. Samt ser ingen diskussion av någon av dom andra ISP om att det skulle vara något problem som det även alltid blir när det dör mycket. Så måste vara något mindre avbrott som inte är så extremt stort? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Men alltså det är Glesys som har problem, du kan ju inte skylla på Ip-only att Glesys inte klarar av att hantera DDoS eller att dom måste kontakta Iponly för ens fatta att dom får en DDoS emot sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi kanske har haft tur men vi har aldrig upplevt några problem med ip-only. Jag tror vi har haft 3 avbrott med iponly de senaste 3 åren, varav 2st planerade. Så mycket mer tycker jag inte man kan begära. Sen är ju inget nät perfekt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi har haft väldigt få avbrott också, eller rättare sagt inga avbrott alls dom senaste åren.
Vår Co-lo är Telecity, så vi ligger inte i deras access nät direkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Haha, IP-Only ja..
Vi har varit nere i knappt ett dygn sen vi flyttade in i deras hall i Slutet av maj... Bra jobbat... INTE |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter väldigt mycket, vid hur många tillfällen? (24 timmar är ändå väldigt, väldigt lång tid)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Gammal tråd, men nu har IP-Only lyckats sänka min hovleverantör Glesys ett par timmar på
söndageftermiddagen med nån slags näterksproblem. Är det inte dags för IP-Only att kamma sig och börja göra sitt jobb? Från Glesys driftinfosida: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Glesys har flera transitleverantörer i Falkenberg och det är där deras egna serverhallar finns. Troligen bättre att ha dina tjänster där om det går. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|