FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vad föredrar du när du handlar, butiker med enhetsfrakt eller butiker med fraktklasser? Motiovera gä | |||
Enhetsfrakt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 44.00% |
Fraktklasser |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 56.00% |
Antal röster: 25. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad föredrar du när du handlar, butiker med enhetsfrakt eller butiker med fraktklasser? Motiovera gärna!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Fraktklasser...
Varför betala dyrare frakt om jag kommer undan billigare i en annan butik fastän produkten är dyrare. Ex: Butik A: Produkten kostar 900:-, Enhetsfrakt 120:- Butik B: Produkten kostar 950:-, Fraktklass 2, 49:- Däremot, beställer man flera saker så kanske jag tar enhetsfrakt, om det visar sig bli billigare #Edit förtydligade |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fraktklasser, vill man ha något som inte kostar så mycket så är det alltid att föredra en billig frakt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enhetsfrakt, - Lätt att ha koll på vad totalen blri när man surfar runt i butiken. Men gärna fraktfritt över en vist belopp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Enhetsfrakt - Då vet jag direkt vad det kommer att kosta.
Fraktklasser är acceptabla om det framgår i varukorgen/kassan vad hela kalaset kommer att gå på. Butiker som räknar ut fraktpriset efter det att ordern är mottagen är ungefär lika sexiga som en herpesinfektion (typ Dustin B2B). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag anser att det beror på vilken sorts varor som säljs. Låg enhetsfrakt (max 30kr) är helt ok.
Hög enhetsfrakt går helt bort för mig som konsument. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
UNispel, vad är högt resp lågt för dig?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fraktklasser om man gör det tydligt om hur det fungerar.
Sedan känns det jäkligt surt om man tex. hittar en webshop som säljer 3pack kondomer för 5.50SEK med enhetsfrakt på 99SEK. Samt så är det mycket beroende på vad det är man säljer, säljer man små lätta saker så fungerar nog fraktklasser bättre än enhetsfrakt. Enhetsfrakt är nog bäst om man har mycket av skrymmande produkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag föredrar fraktklasser. När den faktiska fraktkostnaden kan variera för butiken är det självklart i min värld att frakten kan variera.
Personligen tycker jag att Webhallen har ett mycket bra system att tydliggöra frakten på, där klassen syns som en klickbar länk på produktsidan, och enkelt system för frakt ("högst fraktklass bestämmer frakten för hela beställningen"). Fraktpriset är också väl synligt på flera ställen: vid klick på fraktklassen på produktsidan, när man går in på funktionen för att ändra i varukorgen samt under hela utcheckningsprocessen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|