Använder mig av MovieClipLoader för ladda in en SWF i den befintliga filmen. Enligt följande princip:
Kod:
var theMCLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
var theLoadListener:Object = new Object();
theLoadListener.onLoadComplete = function():Void {
mittMovieClipObject.gotoAndPlay("Start");
}
theMCLoader.addListener(theLoadListener);
Och själva anropet till SWF:en ser ut så här:
Kod:
theMCLoader.loadClip("MinSWFFil.swf", mittMovieClipObject);
Detta funkar, men det som händer är att medans filen laddas, så stannar allting annat upp. Som att huvudfilmen hänger sig. All animation stoppas och mouse-events tas inte emot. När SWF:en har laddats klart och startas, då kommer resten av animationerna igång igen.
Tanken är ju att laddningen ska ske i tysthet, i bakgrunden, utan att påverka resten? Eller? Någon som känner till problemet?
Jag kanske kan nämna att SWF:en som jag försöker ladda in är ca 9 MB stor (vilket i praktiken aldrig kommer inträffa), men det är det enda sättet att uppnå någon slags laddningstid när jag jobbar lokalt. Kan det var det som spökar till det?
Tack på förhand!