FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nu kommit till ett läge där jag måste gasa eller bromsa vad gäller några av mina sidor och tyvärr är det inte helt rätt läge för mig att gasa. Därför har jag bestämt mig för att se om sidorna går att sälja till ett pris som gör att jag kan avveckla denna verksamhet utan att känna mig allt för missnöjd.
Sidorna det rör består av ett nätverk av fyra inspirationsportaler inom området för hus och hem. De har startats under året som gått, och den första startade i februari. Den senaste i augusti. Lite stats: Besökare November månad: ca 7 500 ub enligt analytics. Inkomster November månad: 2 766 kr + moms. Inkomster består dels av försäljning av utrymme på sidorna, samt Google Adsense. November månad är inte på något sätt en utvald månad vad gäller inkomster, utan valde den för att det är den senaste. Månader med högre inkomst finns, då inkomsten till stor del varit beroende på mitt egna engagemang. Stor potential finns alltså för dessa sidor med rätt drivkraft bakom. De enda kostnaderna är domän + webbhotell. Tidsåtgång för att sköta sidorna är ca 2-4 timmar i veckan. Jag kommer sätta ett utropspris på 40 000 kr + moms på dessa sidor. Då har jag räknat på den vinst sidan hittils genererat för att få fram framtida vinster, potential och de starka varumärken som byggts upp inom nischen. Auktionen pågår 10 dygn från och med att utropspriset uppfylls. Varje nytt bud förlänger auktionen 24 timmar. Bud mottages i tråd och via PM. Notera att jag reserverar mig rätten att avböja bud. Jag söker en seriös köpare. Den som är seriöst intresserad av mer information och accepterar utropspriset tar kontakt via PM med frågor och funderingar. Vilka sidor det rör kan ni troligtvis lista ut med hjälp av mitt nick här på forumet. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|