FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Söker företag som sysslar med någon form av automatiserad tjänst av utskrifter / tryck. Dvs.. jag skickar in en PDF till dem, och några dagar senare får jag tillbaka det printade / tryckta resultatet i ett brev på posten. Finns detta? :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi använder oss av Bording i Borås för att skriva ut abonnemangsbekräftelser som automatiskt skickas ut till kund. Detta kanske kan vara något som skulle gå att utnyttja för ditt syfte? Tjänsten har fungerat jättebra för oss men vi har tyvärr ibland haft problem att få attension från dom per telefon/e-mail dom få gånger det har behövts.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har tidigare använt både www.print24.se och www.printwhat.se och det har fungerat finfint.
Bra kvalitet, bra priser, bra support och bra leveranstider (man kan även betala lite mer för att få snabbare leverans). Båda använder samma tryckeri (som ligger i Tyskland) men det brukar förekomma en viss prisskillnad. Hoppas jag inte är helt fel ute vad gäller din fråga ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad är det för kostnad per brev du hade? Det är ju utskrift, tid, frankering, kuvert som ska ingå. Vilka priser handlar det om per st och vilka antal per månad?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
vet inte om Moo.com hör hemma här men de har tuffa saker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag ber om ursäkt om jag var lite otydlig. Vad jag vill göra är följande:
I vårt system genererar vi en snygg PDF till kund för ett speciellt ändamål. Tanken är att den skall skrivas ut i X antal kopior. Kunderna kan naturligtvis skriva ut denna själva (det är så det fungerar idag), men jag misstänker att de gärna slipper detta. Vad jag vill är med någon form av web-services per automatik skicka denna PDF till en printare / ett tryckeri. De printar på sjysst papper och skickar sedan resultatet direkt till kund via brev snabbast möjligast. Printbolaget bifogar en faktura direkt till kund, vi behöver inte ha betalt för detta - det räcker med nöjet att kunna erbjuda en cool tjänst. I framtiden skall allt detta gå att batcha, så att kunderna t.ex. får nya utskrifter säg varannan vecka - om de vill. Ett tryckeri i Tyskland funkar inte. Inte heller någon form av manuellt pill - allt skall skötas automatiskt. Jag kan tyvärr exakt 0 om tryckeri / printingbranschen ![]() Någon som vet? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nyfiken fråga - varför skulle ett tryckeri Tyskland inte fungera?
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Edit: ja, alltså, om det inte handlar om PDF:er där tryckresultatet måste kontrolleras noga - vilket det vid närmare eftertanke säkert gör. Men Posten eBrev Webb är grymt för att generera och skicka ut papperskopior av diverse material utan egen handpåläggning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag kollar upp eBrev Webb och Bording. Frågan är dock om det duger med 90-grams papper. Ang. företagen så finns ingen risk. Och tryckerierna måste väl kunna fakturera? Tack för hjälpen. Fortsätt dock gärna komma med förslag om ni vet något. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|