FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag blir bara så arg, när jag tittar på www.mooncat.se och ser att dom har stulit 90% av deras text på sidan.
Bara för att visa något så titta här: Om ni tittar här: www.c4media.se/e-butik.php och kollar här: www.mooncat.se/produkter.html Hur kan man gå vidare med detta? jag har tagit printscreen på allt.. Man måste kunna anmäla detta.. ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kollade på båda sidornas och jag kan inte påstå att sidorna liknar varandra det minsta. Det verkar vara två webbhotel/design och webbhotell/design har ju ganska likartade tjänster, men designmässigt var de inte i närheten av att likna varandra...
Det jag kunde se var att vissa menyval i root-menyn var ungefär detsamma, men det är samma menyval som de flesta webbhotel/design har.... Förutom då att båda verkar använda mallar från flash. Flash ger ju ett ganska taskit resultat i webbdesign eftersom det hoppar och blippar och har sig samt är omöjligt för personer med defekt syn. Designmässigt undrar man var användbarheten tagit vägen? Vari ser du likheterna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dessa två känns ganska lika, för att inte säga identiska:
http://www.mooncat.se/tjanster.html http://www.c4media.se/tjanster.php |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte man behöver oroa sig för en sida som har ordet "Proffisionella" i sin titel.
Jag antar att du redan kontaktat dem och sagt till dem att plocka bort texterna. Nästa steg är antagligen att kontakta en advokat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fattar ingenting! Tycker inget e lika förutom en fruktansvärd dyster design på båda sajterna kallt o mörkt :unsure:
oki nu såg jag liknelser... Ganska ointressant måste jag säga, lägg din energi på att lägga lite färg på sajten istället... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror det kan bli svårt att bevisa vem som la ut det först?
Hur som haver, ett mail med att be dem plocka bort det tycker i alla fall jag räcker. De borde nog då förstå att de gjort fel. Länkar du även till denna tråd får de skämmas lite också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag gillar inte folk som kopierar ens logotyper. Känns det bekant?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Knappast något att bråka om. Den textsnutt vi talar om uppnår knappast verksnivå och dessutom är det ju allmängiltig text kan man tycka.
![]() |
Svara |
|
|