Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domän som består av två ord.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-22, 21:54 #1
Carlson Carlson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
Carlson Carlson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
Är det någon som vet hur mycket domännamnet har betydelse för att ranka högt på ett sökord, som ofta består av en särskrivning.

Alltså: Många som söker på New York, gissar jag skriver isär det. I dom fallen - har själva domänen newyork.se betydelse för sökresultatet?

Ni förstår säkert hur jag menar.

Tack på förhand.
Carlson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-23, 02:59 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
http://www.google.se/search?hl=sv&q=new+yo...3%B6kning&meta=

Det är svårt att missa att newyork.se är fetmarkerad i serpsen. Domänen newyork.se är relevant för sökfrågan New York enligt Google. I Sverige (och många andra länder) så är det kutym att skriva samman ord i domännamn och det vet Google. Dock så är domännamnet i sig bara en liten faktor för hur en sida rankar i serpsen.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-23, 09:53 #3
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Notera att google inte känner igen alla svenska ord. Ett exempel på det är när ordet består av åäö och domänen inte har prickar.
http://www.google.se/search?q=.........
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-23, 10:24 #4
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Domännamn har i princip ingen betydelse i serpsen så haka inte upp dig på det utan försök hitta en domän som är enkel att komma ihåg för användaren.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-23, 11:38 #5
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
ztreams avatar

Det är feeeel, det är feeeeeel, så feeeel.

*Du får inlänkar oftare med sökordet om du har sökord.se
*Domän påverkar visst ranking. Det är den viktigaste on-page faktorn fortfarande.
*En bra domän ÄR enkel att komma ihåg. Ge mig en bättre domän än newyork.se för folk som vill ha info om newyork. Newyorkinfo.se eller Thebigappleoooza.se är kanske mer brandable?
*Google ser ihopskrivningen och ursprungsordet som samma sak oftast. Bara retards har bindestreck i sin domän och det vet google.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-23, 14:28 #6
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Dan är ett retard! Jag kan komma på iaf en domän du besitter som har bindestreck: http://las-vegas.nu/
Oläst 2008-11-23, 14:33 #7
ztreams avatar
Supermoderator

Supermoderator
ztreams avatar

Dumma Alex som outat mig som retard, inte snällt
Oläst 2008-11-23, 15:19 #8
Jawns avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Jawns avatar

Citat:
Originally posted by ztream@Nov 23 2008, 12:38
Det är feeeel, det är feeeeeel, så feeeel.

*Du får inlänkar oftare med sökordet om du har sökord.se
*Domän påverkar visst ranking. Det är den viktigaste on-page faktorn fortfarande.
*En bra domän ÄR enkel att komma ihåg. Ge mig en bättre domän än newyork.se för folk som vill ha info om newyork. Newyorkinfo.se eller Thebigappleoooza.se är kanske mer brandable?
*Google ser ihopskrivningen och ursprungsordet som samma sak oftast. Bara retards har bindestreck i sin domän och det vet google.
Det är klart han ska ta newyork.se om han kan men ibland går inte det Dan men skillnaden mellan enewyork.se och newyork.se rank mässigt är lika med noll.

Vad säger att sökordet.se får mer inlänkar? innehållet helt klart, har ju inget med domänen i sig egentligen.

Den som väljer Thebigappleoooza.se borde gå o testa sig själv hos en psycholog eller något men bindesstreck bör undvikas helt klart.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-23, 16:03 #9
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar

Reg.datum: Mar 2004
Sant Jawn, domännamnet har i sej ytterst liten effekt. Om det handlar om en ordrymd utan konkurrens så spelar det roll, men allt annat man gör ur SEOsynpunkt är mer värdefullt för resultatet är domännamnet.

När det gäller länkar så är det visst så att domännamnet spelar roll, de allra flesta naturliga länkar har domännamnet/sitens namn som länktext och i det fallet fyller sökord i domännamnet en uppgift.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-23, 16:56 #10
ztreams avatar
Supermoderator

Supermoderator
ztreams avatar

Sökord.se får inte mer inlänkar men det får mer inlänkar med ORDET i ankarlänken.

Angående enewyork.se eller newyork.se så är newyork.se bättre ur rankingsynpunkt i min värld men jag har ingen fakta som bevisar det och du har ingen fakta som bevisar motsatsen. Dock har värdet på denna faktor minskat mycket dramatiskt under senare år, däremot har brandingmöjligheterna ökat och således potentiella värdet i att ha sökord.se med tanke på de fördelar man får med ankartexter, typeins med mera.

I längden krossar bra innehåll alla seo-faktorer men har man två exakt likadana siter med exakt samma seo-arbete så vinner alltid Sökord.se i längden. Den som vill vara categorykiller hostar upp vad det kostar att ha den bästa domänen, annars kommer bara Schibsted eller Tv4 göra det om några år och äga skiten ur dig. Det kan de förvisso göra med Sökord24.se eller liknande också men det är lika bra att gardera sig om man vill vara bäst.

Dessutom är Sökord.se en av de bästa sätten att branda en tjänst i dagsläget i min värld, men det finns såklart de som tycker annorlunda.

Domänkostnader är småpengar i den stora bilden för alla seriösa långsiktiga satsningar, men stora summor för alla som jobbar med MFA och snabb återbetalningstid.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017