FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi sålde häromdagen en bilhållare till iPhone, som ska fästas i vindrutan på bilen.
Kunden hävdar nu att den gått sönder, och så långt är allt lugnt, vi är såklart villiga att ersätta den eller skicka ut en ny. Problemet är att han hävdar att när bilhållaren gick sönder, ramlade telefonen ur hållaren och ner på en dator vilket, enligt honom, repade upp datorn och tog sönder glaset på iPhonen. Vet inte om det hör till saken, men han medger att bilhållaren inte ens satt i bilen när den gick sönder, utan när han "testade" den någonannanstans. Så nu ska han iallafall anmäla oss, riktigt för vad eller till vem har inte framgått än. Hur som helst, eftersom vi vill ha så mycket kött på benen som möjligt när vi bemöter hans minst sagt humoristiska mail vidare, vill ha lite tips & råd från er wn:are. 1) Kunden handlade mot faktura, som ännu inte betalats, och förfallodatum är 24/11. Äger han produkterna trots att han inte betalat för dom, eller är dom våra tills dom är betalda? 2) Vid reklamationer, måste man skicka ut fraktsedel och emballage till kunden, eller kan man låta honom stå för det själv och ersätta honom för utläggen i efterhand (så har vi alltid gjort hittills, och det har fungerat klockrent med kunder som haft trevligare attityd) 3) Vi anlitar Payer för fakturering - är det fakturabolaget eller vi som äger fakturan? Han klagar nämligen på att vi inte uppger organisations- eller vat-nummer på vår följesedel. Fakturan skickas ju direkt från Payer, och på den står Payers företagsuppgifter, inte våra. På vår följesedel står bara företagsnamnet, inte org.nr eller vat-nummer. 4) Han kräver att få en kopia av vår f-skatt skickad till sig - är det något vi måste bemöda oss med? Vi har förstås inga problem att göra det, men eftersom han ändå ska anmäla oss vill vi inte lägga mer tid än nödvändigt på att vara tillmötesgående längre. 5) Har vi något som helst att oroa oss för? Vi är såklart förvissade om att vi aldrig kan tvingas betala hans apparatur som blivit repad, som inte köpts av oss, men då detta är en ny situation för oss är vi inte 100%. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|