FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en lite konstig fråga angående betalningslösningar. Jag har en sida i tankarna lite grann där man ska kunna tjäna ihop "poäng" som sedan ska kunna bytas ut till pengar. Dock vill jag ha väldigt låga trösklar, anmälan ska vara superenkel och nu letar jag betalningslösning.
Att ge ut bankkonto känns som en stor tröskel, jag tror folk i allmänhet till att börja med inte kan sitt kontonummer och helst inte vill ge ut det av olika anledningar. Speciellt inte på en ny communityliknande sida. Således har jag funderat på sms, men frågan är hur det funkar och om folk verkligen vill få pengar på sin mobil. Paypal och payson är varianter som fordrar anmälan. Kan man t.ex. ange ett personnummer och få bankkonto den vägen på något sätt? Har ni tips på andra smidiga lösningar där kunden kan få betalt på ett enkelt sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Om möjligt, låt dem fylla i bankkkontouppgifterna när de väl uppnått minimibeloppet.
Te.x låt det gå iväg ett mail eller SMS om att de har pengar att hämta ut och vad de ska göra för att få ut dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du måste ha personuppgifter och det du betalar ut är lön. Jag tror inte att det är för mycket begärt att medlemmen skriver in sitt kontonummer, så gör alla seriösa aktörer som betalar ut provision i alla former till privatpersoner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vet du även hur man får tag i kontot? Alltså vilket register eller dylikt som är smidigast att använda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Nej, du tar personnummer och namn, adress vid registreringen. Sedan när de har tjänat in pengar och är måna om att få dessa utbetalt så fyller de in sina bankuppgifter på din sida helt enkelt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Bonus brukar aldrig betalas ut i forma av kontanta utbetalningar pga att det då betraktas som lön av skattmasen. Du kan däewmot ge kunden en bonus i form av rabatter på inköp vid senare tillfälle. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Annars har du ju utbetalningsavi som ett alternativ. Fast det medför ju lite extra utgifter & arbete.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har för mig att du kan sätta in pengar på visa / mastercard, alltså som en bakvänd kortbetalning. Har dock aldrig provat det själv men det kanske skulle kunna vara ett alternativ?
Någon annan som har erfarenhet av det? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|