FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske blir lite OT nu, men jag måste säga att Connys resonemang tidigare är något jag håller med om helt och hållet. Kan bara ta ett exempel ur min egen vardag:
Jag köpte en vit MacBook för lite mindre än ett år sedan, den drabbades - som så många MacBookar - av att plasten på topcasen sprack. Jag har haft en hel del Apple-produkter (iPod, iPhone, iMac, iBook, PowerBook) och alltid varit väldigt nöjd med kvaliteten. Då gav den spruckna plasten (som dessutom verkar vara ganska vanlig) ett ganska smäckigt intryck. Jag ringde Apple och naturligtvis skulle det gå på garantin, inga problem. Men jag framförde att jag ville bli av med problemet en gång för alla, inte bara temporärt. Så Apple gick med på att göra ett helt återköp på datorn så att jag istället kunde beställa en MacBook ur den nya modellserien i aluminium. Helt klockren kundvård tycker jag. Och som Conny skrev, en tidigare ganska nöjd kund var jag, och blev nu ännu nöjdare när de tog problemet på allvar och läste det utan minsta bråk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Att konkurera med enbart pris är inte hållbart på lång sikt, men kan ge en bra spinoff effekt i ett tidigt skede . Tänk både en, två och tre gånger innan du sätter priset för lågt. Var aldrig billigt på alla dina varor utan låt din prissättning spegla att det är en produkt av kvalité. Tänk istället på tex paketering och kundupplevelse. Säljer du tex skor, låt kunden fritt byta modell/storlek. Då visar du att du är service minded och kunden kommer förhoppningsvis återkomma inom ett halvår för att köpa sina nästa par skor hos dig. Du har då startat uppbyggandet en långsiktig relation med din kund. Du blir helt enkelt en pålitlig leverantör av skor i kundens ögon.
Visa att du bryr dig om produkterna du säljer och tar ansvar för dem hos dina kunder. Detta kommer lysa igenom till dina kunder, om inte annat se till att det gör det! Komihåg att Bygga varumärke och trust för en e-butik görs inte över en natt. (skrev ner lite fler tankar om just detta för ett tag sen på http://jorkvist.blogspot.com/2008/06/att-f...t-lska-dig.html ) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||