FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nästan hälften av alla sajter på Topp 100 använder Google Analytics för webbanalys. Men även Omnitures olika verktyg är vanligt förkommande.
http://www.idg.se/2.1085/1.193472/google-a...rar-pa-topp-100 Jag tror dagarna snart är räknade för de dyra mätverktygen.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
När skall Microsoft fatta att tåget går snart om inte de fixa ett liknande program och erbjuder det gratis med som Analytics.
Analytics är superbra men hur kul är det för de andra medieägarna att hela tiden ge bort info om deras medier utan att kunna få rådata från de andra medierna. Och Microsoft har ju slantarna så de kunde ju börja med att ta fram ett/köpa ett eget statistikprogram medans de inväntar att Yahoo säger ja till att Microsoft får köpa dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
http://advertising.microsoft.com/sea...nter-analytics :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
aha det har jag missat, man tackar för informationen.
Har ni testat det och i så fall vad tyckte ni ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hversgo!
Har inte testat, bara läst en (hel) del om det. Står i betatest-kön, men det tar lite tid tydligen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du får gärna ge feadback om du vill när du har testat den då du antagligen hinner testa först.
Jag tror att det är fler än vi här på WN som skulle se det som klart intressant att se vad ni får fram. Eller om någon annan hinner före så får ni gärna dela med er om ni orkar och vill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Bara en liten rättelse. Det är Internetworlds topp 100 bästa sajter, som inte har speciellt stor del av sveriges 100 största.
Vore intressantare att få motsvarande lista med de 100 största från kia-index/sis-index/alexa/google trends eller alternativt ett mycket större antal sajter, men det är klart att det ger inte lika lätt värdefulla länkar hos IDG.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |