FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej allihop!
Vad tror ni om Fruugo.com? De påstår på sin hemsida att de ska bredda marknaden för e-handel! Citerar: "Fruugo will do for online shopping what Malevich did for squares" Sitter just nu på SIME och Fruugo kallas "den mest ambitiösa uppstarten någonsin" Vore intressant att höra vad ni tycker! / Jacob |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det går ju en hel del rykten om att deras betatestande kunder har börjat tröttna på att inte få några leveranser, och att det de har sett hittills inte är så nyskapande. Men det är verkligen en ambitiös startup, med retorik värdig Staël von Holstein.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har aldrig hört talas om Fruugo.com och det framgår inte vad det är de gör på deras hemsida. De vill göra livet enklare för företag och kunder. Fina ord, men det säger ju inte mer om företaget än att de klarar av att formulera ett stycke text på engelska och att lägga upp en webbsida.
Nu låter jag så där tråkigt negativ. Du kanske kan berätta mer Jacob? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tja Gustav,
Faktum är att efter att ha lyssnat på deras halvtimmesdragning här på SIME kan jag inte påstå att jag blev mycket klokare. Man presenterade en hel del problemområden och jag antar att med lanseringen 2009 kommer man presentera lösningen. Jag tror att EU-kommissionen kommer vara mer framgångsrika i att göra Europa till en "inre marknad" för oss européer och skapa tryggare konsumenter. Är det någon som har direkt erfarenhet av ett betatest? Ska snoka lite mer själv! Over and out! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite kort info om det jag nämnde och om Fruugo generellt: http://www.arcticstartup.com/rumors-circli...-around-fruugo/
150 anställda sitter ju förhoppningsvis inte och rullar tummarna, så något är väl på gång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Edit: Med 150 st anställda så får vi hoppas på att de har lyckats åstadkomma mer än bara webbsidan ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Med en cash-burn-rate på 11 M Euro per år så måste handlarna i deras system sälja för åtmindstonde 150-200 M Euro per år för att det ska ha minsta chans att gå ihop. Alltså 1,5-2 Miljarder svenska kronor per år.
För mig verkar det vara en ny varaiant på boo.com.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om man inte klarar beskriva sin tjänst med 150 anställda så driver man ett pissigt jävla företag.
Flopp. dududuuuum! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, dom är inte direkt tydliga med vad dom kommer att syssla med och jag vill inte påbörja någon gissningslek.
Något som kanske inte hör till ämnet är att jag nyligen hade middag med en kines som var delägare i ett nytt kinesiskt uppstartsprojekt. Dom har just nu 200 anställda som bygger upp sajten och dom kommer att syssla med E-handel med C-C och B-C, lite som en ebay (taobao) och alibaba+ att dom också kommer att integrera en typ av secondlife. Dom lär kunna sälja lite annonser där, m.m... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|