FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tycker du att dessa rättsprinciper är fel generellt eller bara när det gäller just piratkopiering? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur tar man bort ett inlägg?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ta bara det här med TV serier som ett gott exempel, jag har testat en sajt som streamar TV serier , dvs alla populära TV serier som har sänds i US. Sajten är antaligen inte 100% laglig... Men ... Varför finns den inte som lagligt alternativ för? Antaligen för TV stationerna är så jävla rädda att vi skall sluta glo på tablå TV och välja vad vi vill glo på. Det kan inte vara så där jättesvårt rent tekniskt att starta en streaming tjänst , som stoppar in lite reklam i tv serierna även på webben, så får tittaren välja själv vad han / hon vill se. Inse fakta! Tablå TV är död inom 10 år. Inse fakta, jag vill inte se TV på TVn utan på min dator, då kan jag välja själv vad jag vill glo på. Dags för media industrin och sluta med sina DDR fasoner... Vill folk se Idol, kan man vill se detta mög webben lika bra som på en TV? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
|
Niklas Zenström har ju försökt med sitt Joost-projekt att kunna sända Web-TV, men problemet var inte tekniskt utan avtalsmässigt/affärsmässigt.
Joost måste skriva avtal med alla rättighetsinnehavare och rättighetsinnehavarna vägrade i så stor utsträckning att projektet fick avbrytas. Sen har de väl omarbetat förutsättningarna och kommit igång med andra premisser, men jag är inte insatt i detaljerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
De som spelar in tvserier säljer rättighetrena till respektive tvbolag runt om i världen. Hur mycket tror det skulle kosta att streama över nätet så alla i hela världen kan se? Det räcker nog inte långt med lite reklam för att sätta ett sånt projet i verket. Reklamintäkterna går ju till bl.a. inköp av tvserier. Inköp som kostar en massa pengar. Du verkar ju tycka att det är en medborgelig rättighet att kunna se allting vart som helst när som helst. Än en gång, vart ska pengarna komma ifrån? För kommer det inga pengar så behöver du nog inte oroa dig, för då kommer det inte spelas in några tvserier. Du kanske skulle ta och köpa rättigheterna till alla tvserier och streama dem över nätet. Det skulle garanterat bli en succe! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
|
Citat:
Genom att folk får välja själv, så kan du också göra reklamen mer målriktad. Idag är ju TV reklam som en hagelskur, du träffa brett. Om man utforma TV som jag vill, så blir mera prickskytte. Du har en annan grej också, du slipper betala svindyra avgifter till staten, att TV4 får sända i marknätet är inte gratis precis. Du kan sända vilken reklam du vill i Web baserade TV stationer utan att en hög kommunister kommer och säger ajabaja, du får inte sända barn inriktad reklam. Det är TV bolagen ovilja att släppa ut TV serier, men dom kan börja med gamla serier. Förstår inte varför inte SVT starta en tjänst , där man säljer tillgång till äldre TV serier, finns massor med godbitar i deras arkiv, som dom inte kommer sända ingen på länge. Men som jag tro folk skulle vilja se på webben. Antaligen har skådespelarna för bra avtal med SVT, så det blir för dyrt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att säga att film och musikbranchen får skylla sig själva eftersom dom inte hängt med i utvecklingen är ju ren idioti!
Om ngn slår ner er på stan och misshandlar er så kan dom ju sen säga "han får skylla sig själv, han kunde ha valt att lära sig självförsvar" Samma sak om en kvinna blir våldtagen, "hon klädde sig utmanande, och får skylla sig själv," Ett mkt svagt argument! Oavsett teknisk utveckling så har inte folk rätt att ta det dom inte äger. gäller ALL form av stöld. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Skulle man börja sända i stor utsträckning med GEOip som enda skydd så skulle detta snart bli vida känt även hos 'svensson' hur man kringår detta. Missförstå mig inte. Jag vill också att alla tvkanaler streamas live på nätet, men jag tror helt enkelt inte att det är juridiskt och tekniskt möjligt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|