FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad håller politikerna på med? Oavsätt vad man tycker om fildelning så är denna lag inte rättssäker. Men det verkar ju vara något slags tema för vår nuvarande regering. Skrämmande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur ska någon kunna kolla vad man laddar ner då? Måste de tanka samma sak och kolla vad det är? Lagligt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inget att oroa sig för. Ett tecken på vilka korkade och patetiska politiker vi har. Ta gärna en del av mina skattepengar och skaffa er ett datorkörkort så att ni fattar vafan ni snackar om.
Sen går svinen och jämför en nedladdning med att sno filmer/musik i en affär. Har ni inte sett trailern innan SF filmerna? Så lågt, jag får inga skuldkänslor. Det är bevisat att skivindustrin drar in mer kulor idag än vad dom gjorde för 10 år sen tack vare Internet. Det hjälper dem att sprida musiken lättare. Men giriga svin fan vill ju ha mer och mer. Orora er inte. Våra politiker är minst 10 år efter... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Spotify verkar ju funka ganska bra...nu vill jag ha en för filmer också som fungerar på alla mediacenters. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Haha, screenshot känns ju nästan som det starkaste beviset också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
En undran är också om det har klargjorts något i lagstiftningen om torrent-tekniken? För hittills har väl endast personer som laddat ner en hel fil direkt från någon annan kunnat dömas, eller har jag fel? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Frågan är ju någonstans hur vi värderar IP adresser i bevisfrågan, det är ju utgångspunkten för flera av er här när ni driver krav mot kunder som säger sig inte ha lagt den beställning ni levererat. Men jag håller med om att bara utgå från IP adress aldrig kan bli rättssäkert, om ingen ytterligare utredning görs,däremot är det väl otvivelaktigt så att i en familj som blir mottagare av ett skadeståndskrav på xxx antal tusen så blir tonen en annan när det gäller fildelning och nerladdning. Problemet är, som jag sagt tidigare, att motståndssidan inte presenterar något alternativ, och det som politiker och beslutsfattare faktiskt gör är att ta ställning till förslag... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|