FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller på att bygga upp min nya hemsida men kan inte riktigt bestämma mig om den ska vara på svenska eller engelska.
Jag har tidigare kört både svenska och engelska men det blev för mycket att hålla reda på, så därför tänker jag nu hålla mig till ett språk. Den kommer bestå av min portfolio, allmän info om mig och mitt företag samt en branschblogg (nyheter och artiklar som är relaterade till mitt arbete) och en personlig blogg (om hur det ser ut i mitt dagliga arbete). Kan det vara så att fler drar sig för att kontakta ett företag om all info är på engelska? Vad tror ni? /C |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det beror ju helt på var din marknad kommer att vara. Är den bara i Sverige så är det ju Svenska som gäller och är det utomlands så är det ju Engelska. Men om det är båda så är det nog Engelska som gäller.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vem vänder du dig till? Svenska eller engelska kunder?
Svenska kunder på svenska marknaden, svenska. Internationella kunder på svenska/internationella marknaden, engelska. Svenska kunder som arbetar internationellt, engelska. Dock tycker jag att du ska ha med en förenklad sida på det andra språket (engelska eller svenska.) Lyft fram dina engelska kunskaper, kan bara vara en fördel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren!
I dagsläget kommer mina kunder till 95% från Sverige. Min tanke var att hålla så många dörrar öppna som möjligt genom att köra engelska då varenda svensk kan språket och jag kan utfärda jobb till i princip vem som helst i världen. /C |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror det är väldigt viktigt att ha sidan på svenska om man riktar sig främst till svenska kunder. Folk tycker tycker om att känna igen sig och känna sig trygga. Om folk är ute efter någon som kan hjälpa dem med sin lilla företagshemsida och din sida är på engelska så är chansen stor att dom klickar sig bort från din sida och går till nästa.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du ska göra en sida på engelska som vänder sig till engelskspråkiga måste du vara extremt noga med språket. Anlita proffs för copy eller översättning om du inte har engelska som modersmål. Det en svensk inte ser garvar amerikanarna häcken av sig åt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Skapa en info sida på engelska där du i korthet beskriver din verksamhet och ger möjlighet till kontakt. Då finns möjligheten för internationella kunder att hitta dig ändå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det är 95% svenska besökare så ska det vara på Svenska..... det blir mer "seriöst" för svenska kunder då..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, det låter vettigt. Då får det bli svenska. Det underlättar för mig också.
Tack till alla som svarat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker dock att man kan skriva på engelska även som svensk. Dock krävs det att man koncentrerar sig mer. Allt beror såklart på vilken nivå på språket man ligger på. Man kan också läsa andra bloggar i samma ämnet och fokusera på hur de uttrycker sig, så lär man sig mycket.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|