FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Tar gärna lite feedback på en idé jag utvecklat under dagen. Hjälp andra är en sida med en insamling mot cancer. Sidan är dock ingen vanlig insamling, utan bygger på annonsintäkter istället för frivilliga donationer från privatpersoner. Sidan finns på http://www.hjalpandra.se /K |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Först skulle jag kontakta någon seriös organisation som kan stå bakom ditt projekt så folk inte tror att du lägger pengarna i egen ficka.
Länken jagvillha.info funkar inte ! Nä nu kom jag på det www.pixlarmotcancer.se Sälj reklam plats och skänk bort vinsten, men fortfarande så behöver du en organisation bakom dig för att folk ska ta det på allvar. Bara mina tankar ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo, vi jobbar på att hitta en lösning som visar att vi inte tar några pengar själva.
Tack för alla tips! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bra idé hade en likadan för ett tag sen men det blev för mycket strul...
I samband med det har jag en liten ekonomisk fråga? Vi säger att detta blir en stor hit flera hundra tusen samlas in: Om du gör detta i egenskap av privatperson hur blir då din inkomst taxering? Om du gör detta som ett företag kommer du ju visa massiva intäkter som du sedan ger bort. Har du tänkt hur det skulle fungera eller om någon annan vet kan ju denne upplysa oss=) Hur blir det egentligen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det vi har funderat på är att starta en ideell förening. Det skulle fungera.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jo det var ett alternativ jag var inne på=)
hoppas det går bra för er! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Får man verkligen uppmana besökarna att klicka på annonserna?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enklast möjliga förslag för bästa trovärdighet: samarbeta med Cancerfonden - alla intäkter går direkt till deras 90-konto.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
bra idé , lycka till!
|