FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur många "typo"-domäner äger du? | |||
inga |
![]() ![]() ![]() ![]() |
71 | 78.02% |
1-24 |
16 | 17.58% |
25-99 |
0 | 0% |
100-299 |
1 | 1.10% |
300+ |
3 | 3.30% |
Antal röster: 91. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
En bekant har ett amerikanskt (felstavat) flygbolag(.com) som domän och gör en bra svensk lön i månaden på denna.
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så frågan är väl då om man ska skuldbelägga den felstavande besökaren eller domäninnehavaren när det händer? Så det var inte avsett som något mot ditt fanzine, utan snarare ett exempel i raden där inte allt är så tydligt som "snylteri" eller inte.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Nykomling
|
Att man säkrar upp med de vanligaste felstavningarna kring den egna siten är väl en självklarhet, men att däremot ta konkurerande verksamheters felstavningar, och styra till sin site tycker jag är lite oärligt. Att däremot bara ligga på dem, och göra dem icke registrerbara för konkurenten, tycker jag ändå kan ses som ett ganska ok spel..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Beror på hur man ser på det, jag har en domän namn dom är mycket lik en annan, och
fick för ett tag sedan iaf, dagligen mail till det företaget som kommit fel. Antar att jag även hade en del sidvisningar genererade från deras kunder/besökare. Nu mer är dessa mail lite mer sällsynta. Men om man bortser från det domänet (som inte var registrerat i ond tro) så äger jag 0 sådana. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hade en gång i tiden domänen amasin . com. Tyckte det var en ganska kul domän. Men det tyckte inte amazon, som kontaktade mig och tog över domänen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat: