FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Försöker få till WordPress på min domän och får inte riktigt till det. Blir ERROR och grejs och en polare nämnde något om error sida för asp eller liknande. Har gjort exakt enligt en guide på wordpress.org men det vill inte fungera. Någon som vet vad felet är? webbsida |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inga problem att installera wp pa server med php, men pa en ISS server utan php ... blir det svarare
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, låter lite som du kör windows server utan stöd för PHP. Men om så nu inte är fallet så låter det skumt. Wordpress ska inte alls var anågra problem att installera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, ska inte vara några problem. Har ju laddat upp allt och nu är det det som syns när du klickar på webbsida här ovan, helt bläää!
Windows it is! Och det där med asp vet jag inte, bara en polare som nämnde det när han såg sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör på Axentus, Small.. och de har stöd för PHP 4/5, så bör inte vara några problem tycker jag. Men nu är det de!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Rawal, om du klickar pa linken du gav sa kan du se att titlen pa sidan ar <title>IIS 7.0 Detailed Error - 404.3 - Not Found</title> sa du lar inte ha nagot php dar
![]() om du ar 100% att du har php testa att skapa en fil "test.php" och lagg foljande info i den <?php // Show all information, defaults to INFO_ALL phpinfo(); ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Provade, men samma sida visas. Jag har PHP, för det står på sidan där all info om paketet jag köpte samt att man direkt från webhotellkontot kan installera WordPress applikationen, men jag valde att installera själv då jag vill ha nya och på svenska.
Så PHP finns! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur uppgraderar jag sen då? :$ haha, förklara för kan noll på detta!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|