FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Ska hjälpa min pappa att köpa att köpa två datorer. Då han lärt sig XP vill han inte ha Vista. Han kommer i princip bara maila och använda Office 2003 paketet. Var kan jag hitta datorer (nya, ej intresserad av begagnade) med förinstallerat Win XP? Får gärna vara ett datorpaket med skärm, tangentbord och mus men det går naturligtvis bra om det bara är datorn. Tack för hjälpen Axel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Siba, weballen, komplett.-
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Dustin har laptops med XP, tror dock inte du kan köpa office 2003 längre.
Om jag mins rätt så har man även rätt att nedgradera vista business till XP. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Dell.se
Jag tror att man kan specialbeställa med Win XP... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Dell.se har ju faktiskt det jag söker
![]() Tack |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du fortfarande letar, och datorn inte behöver vara speciellt stark, så har ju b.la. Asus släppt sina EEE-datorer vilka levereras med WinXP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Tro du bara kan köpa 6715 hos katalog företagen som dustin och liknade.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Köpte en dator med vista och skulle "själv" lägga in XP då. J*klar vilket jobb det var med att få alla drivrutiner på plats. Acer hade bara vista drivers och dom fungerade inte på XP. Tror det tog mig en hel helg att få allt på plats.
Dum som man är har man inte sparat alla drivrutiner till nästa gång. Min rekommendation är köp en XP-klar dator.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
HP har drivisar för både XP och Vista. Och köper man rätt modell så får man som sagt med XP med skivor och drivsar. Ok! Man kanske inte skall köpa dator på siba / onoff, då får man maskiner som är dyra och kommer med Vista Basic. Utan köp en maskin ur HP bussiness serie, dom säljs av datorbutiker och såna som kan datorer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Dell Precision går väl att få med XP..?
|
||