FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag städade bilen och hittade en extra fläkt & värme panel, som passar till Volvo 800-serien.
Eftersom att jag inte har någon användning av den så tänkte jag göra något roligt. (roligt för mig i alla fall). Jag hade tänkt montera den på datorn för att kunna reglera hastigheten på fläktarna och kanske några andra roliga funktioner? Självklart behöver jag då vägledning och tips från er kamrater. ![]() Att montera fast den är inte något problem, problemet blir att hitta rätta kablar och skarvar samt verkligen få den att fungera rätt. Vad behöver jag för material, hur kan jag gå tillväga? Alla seriösa tips mottages och självklart kommer jag ladda upp bilder på "bygget" när det är färdigt. ![]() Bilder på klumpen Framsidan Baksidan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Verkar vara som vilken "omkopplare" som helst, av anslutningarna att döma så verkar inte temperatur-omkopplaren vara en potientimeter, vilket det brukar vara på dom flesta fläktreglage som finns idag.
Kanske hittar du några stift som är just dessa. Eventuellt, så med mittenreglaget kan du styra ev. ljuskällor i lådan om du har några sådana? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Misstänker att den skall kopplas via ngn form av styrenhet för att fungera,
men annars så kan du ju maila volvo och höra om dom har ngt kopplingsschema, |
|||