Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Klicka i alla rutor ... ?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-05, 18:36 #21
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by Davve@Nov 5 2008, 03:12
Nä, jag har en lista på mina kunder epost som jag sparade i en textfil med en på varje rad. Nu bygger jag en databas över dessa och flyttar in i en acess db från den filen. Tror du det programmet kan fixa det åt mig? att ta en ny rad varje gång och lägga på ny rad i db?
Här är ett litet "knep" för att klistra in en lista med data till en access-db.

Det är lite bökigt förarbete men när allt är det är gjort så är det bara att kopiera och klistra in.

Först måste du skapa tomma rader i din access-tabell. Har du t.ex 200 e-postadresser att klistra in så behöver du 200 tomma rader. Problemet är att Access inte låter dig skapa nya rader utan innehåll så jag brukar skriva en 1:a och tycka på nedåtpilen upprepade gånger tills jag har tillräckligt många rader.

- Därefter markerar du hela den kolumnen du vill klistra in till genom att klicka på kolumnnamnet högst upp.

- Sen är det bara att trycka CTRL-V, och alla tillfälliga ettor du skrivit skrivs över med det du klistrar in.

EDIT: Såg att det var 50000 rader du hade, då kanske även detta tips är jobbigt. 200-300 rader är dock inte så jobbigt att skapa med hjälp av min "1-metod"
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017