FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller på att kolla upp företag som erbjuder specialanpassat emballage i wellpapp/kartong. Emballaget är alltså inte avsett för produktkartonger utan endast för att frakta varor.
Någon som har använt sig av specialanpassat emballage och kan ge lite prisexempel. Förstår att det är väldigt olika beroende på hur specialanpassat det ska vara men vill bara ha en liten hint om priset. Har ju inte lust att betala 100:- för en leveranskartong ![]() Skriv gärna hur er kartong ser ut och priset på den så får man lite bättre uppfattning! mvh Tim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det som ska vara specialanppasad? Storleken? Tryck?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Storleken ska vara 40x30x5. Tryck kostar nog för mycket!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla t.ex Maxbox
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack, verkar bra!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Något som avgör priset:
- Antal kartonger/tillverkning - Storlek (försök att hitta en färdig kartong istället för att ta fram egna mått) - Tryck. Detta kan skena iväg mycket i pris. Fördelen med att ta fram en kartong som är anpassad exakt för sina varor är att du inte betalar för någon luft i kartongen. När du skickar kartongen är det volymvikten (eventuellt den faktiska vikten om denna är högre) som du betalar på vilket medför att du då betalar för luft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo vad jag har förstått så är trycket det som kan kosta mycket.
Min tanke med emballaget är egentligen att det är ömtåliga varor och behöver därför ha ett emballage där varan inte "skakas" omkring utan passar lite bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det är för att skydda produkten så är det väl bättre att försöka hitta ett företag som kan skära ut frigolit i exakta mått.
Detta fungerar ju endast om du har samma produkter i stora volymer. Bara ett tips från min synvinkel ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Behövs kartong? Plastpåsar är alltid billigare och finns i tjocklekar som ger bra skydd till frakt. Priset beroende på storlek, men runt 1 - 3 kr/st för vettig kvalitet och tryck.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|