FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ah, fast nu spårar du ju ur lite.. Som marknaden på .se domäner ser ut så gör många en ren förlust när man registerar till underpriser i dagsläget. En återförsäljare av domäner har full rätt att själva bestämma vilka tjänster och till vilket pris de vill tillhandahålla dessa till och då göra detta i linje med sin egen marknadsföringsplan.
Men detta vill jag ha sagt att då du inte är insatt på något sätt i hur surf-towns system är uppbyggda så tycker jag det är ganska dåligt av dig att dra förhastade slutsatser på detta sätt. Money talks, 20 spänn för en domän är inte att anse som en bra vinst när man räknat in manuell administration av fakturor (om det nu är det som surf-town får göra). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
gummianka,
Det stämmer mycket väl att vi inte kan veta hur många nya kunder vi får på ett sådant erbjudande, men eftersom det är begränsat till nya kunder så vet vi i alla fall att vi faktiskt får nya kunder - det vill säga vi minimerar den ekonomiska risken jämfört med att erbjuda det till alla kunder. Hade t.ex. en befintlig kund beställt 1000 .SE domäner för 29kr hade vi gjort en enorm ekonomisk förlust, jämfört med att en ny kund gör detsamma. Då går vi betydligt mycket mindre minus, då vi även får in pengar för själva webbhotellet. Och givetvis är det ingen rocketscience att implementera någon form av temporär begränsning eller en "dynamisk" prissättning beroende på hur många domäner man har beställt... Men det tar fortfarande tid att utveckla och implementera i beställningsprocessen - tid vi mycket hellre lägger på annat. Vi har ju medvetet gjort så att det ska vara så enkelt som möjligt att beställa fler domäner till sitt webbhotell, och har i dagsläget inga möjligheter att sätta några som helst begränsningar. Vi fick ju faktiskt inte reda på årets begränsningar förrän i September, och att utveckla/förändra om hela beställningssystemet på 1-2 månader, och dessutom buggtesta så att ingenting går fel när vi väl implementerar det är inte direkt något man gör i en handvändning. Speciellt inte när man har 100.000 kunder som kan bli påverkade av det. Det är en alldeles för stor risk, för en så pass kort kampanj som .SE julerbjudandet faktiskt är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu har loopia gått ut med att de säljer .SE domäner för 29:- styck. Det gäller fram tills årsskiftet och första fakturan.
Det jag inte riktigt förstår är om det gäller samtliga domännamn på första fakturan eller ett domännamn på en faktura. Hittar ingen information varken när jag klickar på deras banner eller på deras blogg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kampanjen gäller helt riktigt till årsskiftet och gäller första faktureringen (dvs nyregistreringar, ej förnyelser). Vi har ingen hård gräns i antalet domännamn som kan beställas och kampanjen kan givetvis nyttas av både befintliga och nya kunder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Kod:
Produkt * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *Pris *Rabatt *Deltotal Webbhotell, Privatpaket UNIX (12 mån) * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *989,00 *0,00 *989,00 kr Startavgift konto * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 369,00 * 0,00 *369,00 kr .se:julaftonhosloopia.se (12 mån) * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *139,00 *110,00 *29,00 kr .se:julenkommertidigthosloopia.se (12 mån) * * * * * * * * * * * * * * * * * 139,00 *110,00 *29,00 kr .se:jgaborstestförattseomdetgällerallasedomäner.se (12 mån) * * * * 139,00 *110,00 *29,00 kr ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Läste det om "en faktura" precis efter jag gjort min första beställning....
....men det ser ut som man kan regga efter den också... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det gäller första faktureringen av respektive domännamn. Även om du beställer 10 på separata fakturor så kostar de 29 kr styck.
Det är andra faktureringen om ett år som priset på 29 kr inte gäller.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Japp, det stämmer.
Men hur lång tid ska det ta innan man kan administrera sin domäner i Loopias kontrollpanel? Har för mig att det gick snabbare sist jag handlade. Köpte domäner omkring 15 igår men har fortfarande inte fått tillgång till dom... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||