FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vi kör en SQL server 2008 server till Dynamics CRM 4.0, inte så mycket transactioner förutom när vi kör batch jobb med massa prospects (listor) men den är lugn o fin. 8 cores maskin och 8 G ram där vi kör 2 vm's (en dev DB och en live DB) fungerar hur bra som helst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Två virtuella maskiner på en dual quad med 8 gb ram, jag skulle vilja påstå att det inte går att jämföra med vanliga vmwaremiljöer som t.ex. hosting. Av praktisk erfarenhet så vet jag och mina kollegor att VMware är olämpligt för SQL-servrar i en hostingmiljö om det blir lite last på dem och det är inte bara en mätbar försämring utan en betydligt upplevd försämring av prestanda.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag skulle nog fråga dom en massa saker först innan jag köper grisen i säcken. Däremot finns det inga större prestandanackdelar med att köra SQL under VM, generellt sett. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men som sagt. Vi snackar om system som har väldigt många transationer per sekund. Det är inget som märker det på en enkel liten databas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
|
Japp, diskio är vår största flaskhals.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi har två olika klassifieringar av virtuellhost.
För kunder som behöver krav på hög IO så får man lägre diskutrymme men då är det direkt mot serverns egna SAS diskar med raid. Annars om man behöver mer utrymme så mountas share på ett SAN / iSCSI array utanför den egna servern. Lägre IO men billigare utrymme. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är alldeles uppenbart att det råder en hel del villfarelser vad gäller vad man kan och inte kan i VMWare och hittills har vi inte funnit något som inte fungerar utmärkt i de virtualiserade miljöerna.
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
|
Citat:
Detta beror på att man använder SAN för lagring av data och inte lokala diskar. Varför? Lokala diskar fungerar inte en miljö med VMotion och i en "avbrottsfri" drift eftersom man inte kan flytta den virtuella servern från en fysisk host till en annan utan ett litet avbrott. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fördelen med VMWare ligger klart i att det är mer användarvänligt. Xen är mer pill och conf för att få det att funka även om du kan köra Enomaly manageringsplatformen (kräver dock RHEL 5.2 minst).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|