FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi borde egentligen sätta ihop en form av namnlista mot Loopias skamliga kompensations-förslag och kräva vår rätt på riktigt. En krediterad årsfaktura är det minsta man kan begära. Jag har trots allt inte förlorat så stora pengar på det hela som Davve.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Visst kan man kalla dom korkade endast för välja sådana lokaler, med det finns faktisk generatorer som är helt isolerade som man kan ställa på ett tak eller utanför på marken. Så bara för att det är ett k-märkt hus så är det inga problem att fixa riktig reservkraft. Men när dom inte ens kan lägga några hundra i månaden att ställa en DNS server hos någon annan leverantör så ska man inte förvänta sig så mycket av ett sådant företag. Visst kanske man inte kan kräva så mycket för priset man betalar, men många avbrott beror endast på grov vårdlösthet från deras sida att verkligen ha så dålig infrastruktur. Dom skriver ju inte precis på deras sida hur dåliga dom är i verkligheten på den punkten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Om man trots det köper ett webbkonto får man helt enkelt skylla sig själv när skiten åker ner. Det måste du väll hålla med om? Det är inte Loopia som har fel i det här fallet, det är kunden. Man kan väll säga att kunden var "dum" nog att välja ett webbhotell utan redundant ström. Att sedan lägga en vinstgivande verksamhet som man förlorar mycket pengar på om den verkligen inte finns uppe 24/7 är ju bara ännu dummare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Hur många av Loopias kunder har varit inne på WN och läst om Loopia? Loopia själva på sin sida skriver ju att allt är gröna skogar.
Tror nog att folk tänker att ett företag som är ett av Sveriges största borde ha bättre än så? Hur kan man ens kalla sig ett seriöst företag med så många kunder och domäner och till och med en dns tjänst och inte ens kan lägga några hundra i månaden att ställa en DNS server externt utan att ha allt som en single point. Det är mer än grovt vårdlöshet i beteende tycker alla fall jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Just detta tycker jag är mkt konstigt eftersom DNSerna är så viktiga, det kan ju handla om tusentals domäner som går ner i fall DNSen ryker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu är det ju så att när jag, och säker fler med mig, valde Loopia 2005 så var de utsedda av ....Internetworld (?) tror jag....till sveriges bästa webhotell. Jag surfade runt lite och var och bildade mig uppfattningen att Loopia var bra, det fanns ingen information om att något skulle vara dåligt. De var bland de dyrare webhotellen så att jag skulle ha valt dem av snålhet eller nåt är inte sant. Så bara för att jag är Loopiakund är jag ingen idiot som inte kollar upp vad jag får.
Ända tills e-poststrulet har allting fungerat helt perfekt. Då hoppas jag förstås att de ska lösa problemet och att allt sedan ska fungera lika bra som tidigare. En tabbe kan de ju få göra, fast detta var ju en extremt jobbig tabbe, det medger jag. Skulle jag skaffa webhotell nu så skulle jag förstås skaffa mig ny information, jag skulle hitta exempelvis den här tråden och förmodligen då inte välja Loopia. Ni som vill omyndigförklara oss som valde Loopia för några år sedan - lägg ner! Vad tycker ni att ni bidrar till tråden genom att skriva "Skyll er själva!". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Jag tycker inte att man ska "skylla sig sjalv" for att man valde Loopia, men om man jamfor med diskussionen nar PRQ gick ner efter tillslaget, var kommenterarna mycket "hostar man sig pa piratebays servrar ber man om problem".
Nu ar allting Loopias fel. Har man affarskritiska system, sa borde man kanske ladda lite tid pa att kolla upp sina samarbetspartners. Har man bara en vanlig hemsida etc sa behover man kanske inte det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Äh, det är inget fel på Loopia. Det är fortfarande ett väldigt bra webbhotell. "Tomma tunnor skramlar mest" - Det gäller tyvärr även på WN.
/S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Jag kan idag avslöja Loopias nya användarvillkor som kommer introduceras 1 jan 2009 för alla tjänster hos Loopia. Användarvillkoren är mer anpassade till det nya Loopia, samtidigt som dom innebär en stor kostnadsbesparing när supportpersonal kan sägas upp.
§1. Loopia gör aldrig fel. §2. Om Loopia gjort fel, se §1. Dessa nya villkor kommer göra att Loopia från 1 jan 2009 inte längre kommer behöva betala kompensation för sina dagliga avbrott. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har en delay på 12 timmar på min mail så jag fick erbjudandet lite efter er andra.
Jag ska helt klart välja 1gb extra utrymme. Det är kanon ju! Tack för julklappen Loopia! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|