Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Double bryter avtal.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-31, 23:54 #51
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Lycka till Mats, hoppas verkligen du går vinnande ur det här.

/Thomas THL

Ps. Frugan hälsar och tackar...
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 07:39 #52
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Håller på dig Mats!
Oläst 2008-11-06, 00:06 #53
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Har det hänt något mer i frågan?

Det är klart att det inte är konstigt om de vill få bort "porren" som ett led i att försöka bli ansedda som ett mer seriöst företag, men det betyder knappast att man kan behandla befintliga kunder, som man har befintliga avtal med, hur som helst.

Att Double väljer att inte fortsätta svara i tråden gör dem bara till än större pajasar i mina ögon.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 00:10 #54
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Jag har noterat att DoubleNet har ändrat om sina avtal och går ut med det på deras "nyhetssida" samt vill att alla läser igenom avtalen väldigt noga.

Jag förstår fortfarande inte varför man i villkor skriver att endast 1 konto är tillåtet / företag / privatperson.

Som jag förstår det har Mats inte fått någon dispans eller dyl. utan Double kör på, och står fast. Eller har det hänt något intressant Mats?
expression är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 15:44 #55
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Att Double väljer att inte fortsätta svara i tråden gör dem bara till än större pajasar i mina ögon.
Double valde eftersom dom upplevde att tråden var full av missförstånd, egna spekulationer och osanningar så ville dom inte diskutera frågan här på WN. Jag har dock inte fått klarhet i vad för osanningar och missförstånd det handlar om men att jag spekulerar i frågan är ju ganska naturligt då jag vid den tidpunkten inte fått några svar från Double alls.

Citat:
Som jag förstår det har Mats inte fått någon dispans eller dyl. utan Double kör på, och står fast. Eller har det hänt något intressant Mats?
Nej, jag eller någon av de andra uppsagda företagen har inte fått någon dispans och enligt Dejan så hade han inte alls lovat Danne på Erotikboden någon uppgörelse om att vi skulle kunna få fortsätta. Vem som missuppfattat vem i den frågan kan jag inte svara på, jag citerade bara vad Danne talade om för mig 5 minuter efter att han pratat med Dejan i telefon.

Jag har nu fått två mejl från Dejan med svar på mina frågor och har även skrivit till honom att eftersom intresset är stort här på WN bland andra partners till Double så kommer jag att lägga ut svaren i tråden.

På frågan om jag kan gå ut med ett mejl till mina affiliates så fick jag svaret att det var ok om jag inte citat:
Du får gärna skriva ett mail att programmet avslutas och att du tackar för tiden etc men du får inte lägga till text som kan smutskasta eller förvränga bilden av Double.
(Mitt första mejl som jag bifogar en dump på i detta svar var alltså inte godkänt.)

På frågan om avgifterna på kommande fakturor fick jag följande svar, citat:
Vi har beslutat att du och dina kollegor i denna unika situation inte kommer att behöva betala något annat än affiliateprovisioner efter 2008-10-14, den dag vi gjorde mail-utskicket till affiliates.

På frågan vad som kommer att hända med trafiken från de som inte hinner plocka bort länkarna blev svaret, citat:
Vid avtalets upphörande, upphör programmet att länka till annonsörens webbplats. All trafik som genereras av affiliates länkar som inte plockats ner kommer att gå till DoubleNet. Trafiken går absolut inte till dina konkurrenter.

På frågan om den trafiken kan komma till en sida på Double som förklarar varför inte länken går till oss var svaret, citat:
Vi har inte den funktionen heller men vi har tagit upp det och ska se om vi inte kan lägga till en sådan sida inom kort. Går inte att säga när det kan bli aktuellt idag.

Följdfrågan var naturligtvis om det inte är olyckligt för Double att få en massa trafik, typ "Köp porrfilm här" så svarades det, citat:
Vi ska lägga hög prio på det men jag vågar inte lova när det blir klart eftersom vi i nuläget sitter med andra stora projekt.

Double har heller ingen teknisk möjlighet att ta reda på vilka affiliates som inte får bort länkarna i tid.
Double har enl. Dejan inte för avsikt att i framtiden avbryta samarbeten med de "snälla erotikshopparna", även där ett missförstånd mellan Dejan och min källa alltså.

Jag hoppas att jag har fått med det väsentliga i mina mejlsvar i tråden och skulle jag ha missat något så har jag inte gjort det medvetet för att förvränga eller smutskasta någon.

Jag får säkert anledning att återkomma i ämnet.
(Bifogad bild är alltså en skärmdump på mitt massmejl som inte godkändes av Double.)

// Mats
Bifogade bilder
Filtyp: gif post-9-1225982673.gif (17.7 KB, 4 visningar)
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 18:31 #56
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Det här nyhetsutskickat ser ut väldigt sakligt, tycker det är fel av Double att inte godkänna och gå vidare. Double... det blir bara värre, skapar ännu fler negativa diskussioner.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-10, 17:59 #57
Freddiefredd Freddiefredd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Freddiefredd Freddiefredd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Oj! Vilken tur att jag inte har anslutit mig till doubles nätverk innan! Måste nog ta en redig funderare över om jag skall göra det eller ej!
Freddiefredd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-10, 18:56 #58
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Originally posted by Mats@Oct 31 2008, 18:31
Problemet är att de flesta av mina annonsörer är (var) privatpersoner och inte har F-skattsedel och då är ersättningen som jag betalar ut till dem att jämnställa med lön, d.v.s. att jag måste också betala sociala och arbetsgivaravgifter.
Om du nu redan har ett egenutvecklat affiliatesystem är det väl inte allt för jobbigt att anpassa det så att det även hanterar privatpersoner? Borde inte vara alltför svårt att anpassa det. Visst blir det lite administration vid utbetalningar men om det finns en minimigräns så kan det kanske ändå vara värt det. En utbetalning innebär ju trots allt att du genererat en viss försäljning.

Angående ditt mail så tycker jag inte att det är så konstigt att de stoppar det med tanke på länken till denna tråd. Det tror jag att de flesta i samma situation skulle gjort (jag säger inte att de gjorde rätt). Frågan är hur de hade reagerat om du istället hade erbjudit kunderna att ansluta sig direkt till ditt eget affiliateprogram?
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017