FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Det så han inte till mig, men men... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om du har gjort det, har du några bevis för detta? Ex. något som bekräftar att de mottagit uppsägningen. Bestrid sedan alla fakturor som inkommer i ärendet. Om du inte lämnat in en skriftlig uppsägning, så blir det genast mycket svårare att få rätt. Jag har inte läst avtalet, men oftast (läs 99%) så står det med i avtalet att du måste få en bekräftelse på att uppsägningen är mottagen, och först då blir uppsägningen giltig. Muntlig uppsägning "ska" även gälla för privatpersoner, men när det går till rätten, vilket det troligtvis gör, ligger det på dig att bevisa att du verkligen sagt upp avtalet. Jag förmodar att du inte spelat in något samtal? Sedan tycker jag du ska läsa Ponting's post en gång till och ta till dig av innehållet. Varför gnälla som en bortskämd unge, när du tydligen inte alls läst igenom avtalet som du godtyckligt accepterat? Ingenting är gratis här i världen.. En annan du kan fundera på är storleken på din faktura? Är den verkligen så stor att det lönar sig att gå till tingsrätten med detta? Oftast kan man få gratis juridisk rådgivning genom ditt försäkringsbolag rörande detta, och då får du veta på ett ungefär hur stora chanser du har att vinna, och även hur mycket vinsten (eller förlusten) kommer att kosta dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men vad tusan. Om han har sagt upp ska han bestrida och sen är det upp till Strongbox att dra det vidare till tingsrätten om de inte tror på hans berättelse.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||||
|
||||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Medlem
|
Frågan är ju vilka inlägg som är dummast i denna tråden..
Jag trodde att jag hade läst hela tråden, men missade visst raden med att du hade lämnat in det skriftligt och fått svar. Ber i så fall om ursäkt för det..Fredrik Jönsson... Sen om du nu har sagt upp det enligt deras avtal och arbetat med denna typen tjänster i 10 år, då borde det väl det inte vara så svårt att lista ut hur man bestrider en faktura? Kika på konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/mallar...ArticleId=2659 Att du sedan vill skriva av dig och ge Strongbox dåligt rykte för att de betett sig dåligt och felaktigt, det är en annan sak. Det kanske även jag möjligtvis hade gjort om jag hade varit i din situation och inte haft något viktigare för mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
är det bara jag här som höjer ett ögonbryn för denna kommentar? iallafal så har jag ett hum men är inte helt säkert det är därför jag frågar och även vill varna folk att tänka om när det gäller Strongbox ab som det gör i detta ärende. Att glömma eller slarvar bort ett ärende är för mig helt i dålig stil. Nu har ärendet blivit löst och Terhi Salo kunde låva att jag kunde få gratis webbhost i 5år men då jag besvarade det mailet och nekade det erbjudande, jag tycker endå att dom skyldiga skall straffas för ett tjänste fel. Sedan har jag tappat 10arbetsdagar pågrund av att vänta och jaga strongbox för mitt ärende. Räknade på att jag har tappat allt ifrån 5000-10000skr på dessa dagar. Nu får man bara vänta och se vad dom gör och erbjuder. Jag vill även passa på att tacka alla som har hjälpt till att vägleda en till rätt håll. sedan tycker man det är dåligt av dom, för hade man inte skrivit här inne hade dom inte uppmärksammat sig på detta och krävt mig på pengarna. allt löste sig med fakturan/inkasso kravet dagen innan man skulle betala för den. Så än en gång till ett stort tack. / Fredrik jönsson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En gammal tråd... men vad har hänt med strongbox.
Jag kommer inte in på strongbox.se alls edit: var visst tillfälligt. Men verkar inte stabilt. Ska avsluta mitt konto nu då jag betalt ett helt år utan att använda det för att jag missade att säga upp 3 månader i förväg... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
vad är det som igentligen händer med sveriges webbhotell? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Som ansvarig utgivare av aspsidan.se kan jag nämna att även jag tillsammans med Strongbox erbjöd medlemmarna för ganska länge sedan ett gratis konto under 1 år (12 månader) därefter ordinarie pris om man fortsatte som kund.
Många av Aspsidans medlemmar nappade på detta erbjudande och inte en enda som kom till min kännedom hade något ont att säga om vare sig företaget, supporten eller sitt konto. Det var en del av mina medlemmar som inte uppmärksammade att Strongbox.se har 3 månaders uppsägning trots att det tydligt framgår av deras villkor samt gjorde vi det tydligt på Aspsidan både i erbjudandet och i en forumtråd rörande detta erbjudande att man måste säga upp det innan 3 månader. Det fanns medlemmar som missat detta som sagt men kontaktade Strongbox rörande detta med försenad uppsägning av sitt konto och det ordnades av supporten utan fortsatta problem för kunden. Det var en medlem som hade liknande problem som trådskaparen av denna tråd och där gick jag in och samtalade med Strongbox och efter en timme var kontot avslutat och inga fortsatta krav inkom till denna medlem. Har aldrig varit med om maken om problem som denna trådskapare gör sken av rörande Strongbox. Är det nåt dem är så är det vänligt bemötande, mycket god service och inga som helst problem med avslutande av konto, support frågor eller annat som rör deras verksamhet. Jag är 99,9 % säker att det kommer lösa sig även för trådskaparen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|