Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Strongbox AB skickar falska fakturor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-26, 22:49 #31
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mynameisfredrik
Citat:
Originally posted by -BoISaren@Oct 26 2008, 01:13
Citat:
Originally posted by -mynameisfredrik@Oct 25 2008, 23:42
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag har oxå gratis konto i ett år, ska gå in på http://www.ipeer.se/uppsagning.php och sedan fylla i de där så det sägs upp, eller ja, dom tar bort det så jag slipper tänka på att säga upp det innan 60 dagar...
ipeer har inget med strongbox att göra förutom att dom är moderbolaget till strongbox ab.
Nu har dom nog hittat mina upgifter för nu fungerar inte den temp sida jag hadde hos dom men får endå ringa på måndag och skälla på dom lite, så här skall det inte gå till. Tänk på att maila/ringa/postbrev din uppsägning, annars förlorar dom säkert den med och skyller ifrån sig.
Att skylla på sjukdomar osv när den avbeställdes i januari fungerar liksom inte.
Men så var det Erik man pratade med och ja det vet man nu hur det är för en pajas.
tur också att man har flyttat bort mina kunder där ifrån med, kommer nu också i fortsättningen att INTE rekommendera dessa som jag har gjort innan.

Nu är det såhär att det var Strongbox Support som bad mig gå in på den länken.

Om du har strongbox skall du inte gå in där på den sidan den gäller endast ipeer när jag pratade med dom, det är liksom endå två olika företag fast då samma ägare.
har man strongbox konto är det länken: http://www.strongbox.se/uppsagning.php som gäller, dock har inte detta fungerat för mig heller för den som undrar.

Det så han inte till mig, men men...
BoISaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-26, 22:56 #32
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2007
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Citat:
Originally posted by jonny@Oct 26 2008, 19:36
Du har sagt upp. Bestrid alla fakturor skriftligen.
Bestrid omgående inkassokravet. Det går bra att ringa Payex och bestrida. Be dem skicka en bekräftelse på att de mottagit ditt bestridande.
Är du privatperson behöver du inte oroa dig för betalningsanmärkning. Som privatperson har du också rätt att säga upp muntligt om du så önskar. Detta enligt Konsumentverkets tolkning av svensk lag.
okej, tackar för informationen. Just i detta ärende så agerar jag som privatperson
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-27, 08:41 #33
Tarass avatar
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Medlem
Tarass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mynameisfredrik
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Du har sagt upp. Bestrid alla fakturor skriftligen.
Bestrid omgående inkassokravet. Det går bra att ringa Payex och bestrida. Be dem skicka en bekräftelse på att de mottagit ditt bestridande.
Är du privatperson behöver du inte oroa dig för betalningsanmärkning. Som privatperson har du också rätt att säga upp muntligt om du så önskar. Detta enligt Konsumentverkets tolkning av svensk lag.
okej, tackar för informationen. Just i detta ärende så agerar jag som privatperson
Har du sagt upp ditt avtal skriftligen eller inte? Det är egentligen det enda som spelar någon roll.
Om du har gjort det, har du några bevis för detta? Ex. något som bekräftar att de mottagit uppsägningen.
Bestrid sedan alla fakturor som inkommer i ärendet.

Om du inte lämnat in en skriftlig uppsägning, så blir det genast mycket svårare att få rätt.
Jag har inte läst avtalet, men oftast (läs 99%) så står det med i avtalet att du måste få en bekräftelse på att uppsägningen är mottagen, och först då blir uppsägningen giltig.
Muntlig uppsägning "ska" även gälla för privatpersoner, men när det går till rätten, vilket det troligtvis gör, ligger det på dig att bevisa att du verkligen sagt upp avtalet. Jag förmodar att du inte spelat in något samtal?

Sedan tycker jag du ska läsa Ponting's post en gång till och ta till dig av innehållet.
Varför gnälla som en bortskämd unge, när du tydligen inte alls läst igenom avtalet som du godtyckligt accepterat? Ingenting är gratis här i världen..
En annan du kan fundera på är storleken på din faktura? Är den verkligen så stor att det lönar sig att gå till tingsrätten med detta? Oftast kan man få gratis juridisk rådgivning genom ditt försäkringsbolag rörande detta, och då får du veta på ett ungefär hur stora chanser du har att vinna, och även hur mycket vinsten (eller förlusten) kommer att kosta dig.
Taras är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-27, 14:08 #34
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Men vad tusan. Om han har sagt upp ska han bestrida och sen är det upp till Strongbox att dra det vidare till tingsrätten om de inte tror på hans berättelse.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-27, 17:15 #35
mynameisfredriks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Taras

Men Jonas läser du hela inlägget eller?
nu vill jag inte vara otrevlig alls men det var det dummaste inlägget jag kunde läsa, det är väll ändå klart jag har sagt upp det enligt deras avtal, felet ligger hos dom. Dom har ju slarvat bort min uppsägning. Resterande tänker jag inte ens kommentera då det var nog det dummaste du kunde komma med. Jag har arbetat med just sådana här tjänster i 10år så jag brukar läsa avtal.

Citat:
Originally posted by -jonny@Oct 27 2008, 15:08
Men vad tusan. Om han har sagt upp ska han bestrida och sen är det upp till Strongbox att dra det vidare till tingsrätten om de inte tror på hans berättelse.

Håller helt med dig, han har nog inte läst hela inlägget och bara kommenterar.

Citat:
Originally posted by -BoISaren@Oct 26 2008, 23:49
Citat:
Originally posted by -mynameisfredrik@Oct 26 2008, 02:12
Citat:
Originally posted by -BoISaren@Oct 26 2008, 01:13
Citat:
Originally posted by -mynameisfredrik@Oct 25 2008, 23:42
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag har oxå gratis konto i ett år, ska gå in på http://www.ipeer.se/uppsagning.php och sedan fylla i de där så det sägs upp, eller ja, dom tar bort det så jag slipper tänka på att säga upp det innan 60 dagar...
ipeer har inget med strongbox att göra förutom att dom är moderbolaget till strongbox ab.
Nu har dom nog hittat mina upgifter för nu fungerar inte den temp sida jag hadde hos dom men får endå ringa på måndag och skälla på dom lite, så här skall det inte gå till. Tänk på att maila/ringa/postbrev din uppsägning, annars förlorar dom säkert den med och skyller ifrån sig.
Att skylla på sjukdomar osv när den avbeställdes i januari fungerar liksom inte.
Men så var det Erik man pratade med och ja det vet man nu hur det är för en pajas.
tur också att man har flyttat bort mina kunder där ifrån med, kommer nu också i fortsättningen att INTE rekommendera dessa som jag har gjort innan.
Nu är det såhär att det var Strongbox Support som bad mig gå in på den länken.
Om du har strongbox skall du inte gå in där på den sidan den gäller endast ipeer när jag pratade med dom, det är liksom endå två olika företag fast då samma ägare.
har man strongbox konto är det länken: http://www.strongbox.se/uppsagning.php som gäller, dock har inte detta fungerat för mig heller för den som undrar.
Det så han inte till mig, men men...
Då har du fått fel information, men jag är inte förvånad längre hur dom arbetar.
Oläst 2008-10-27, 19:20 #36
Tarass avatar
Medlem

Medlem
Tarass avatar

Frågan är ju vilka inlägg som är dummast i denna tråden..
Jag trodde att jag hade läst hela tråden, men missade visst raden med att du hade lämnat in det skriftligt och fått svar. Ber i så fall om ursäkt för det..Fredrik Jönsson...

Sen om du nu har sagt upp det enligt deras avtal och arbetat med denna typen tjänster i 10 år, då borde det väl det inte vara så svårt att lista ut hur man bestrider en faktura?
Kika på konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/mallar...ArticleId=2659

Att du sedan vill skriva av dig och ge Strongbox dåligt rykte för att de betett sig dåligt och felaktigt, det är en annan sak. Det kanske även jag möjligtvis hade gjort om jag hade varit i din situation och inte haft något viktigare för mig.
Taras är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-29, 23:07 #37
mynameisfredriks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Citat:
Originally posted by Taras@Oct 27 2008, 20:20
Frågan är ju vilka inlägg som är dummast i denna tråden..
Jag trodde att jag hade läst hela tråden, men missade visst raden med att du hade lämnat in det skriftligt och fått svar. Ber i så fall om ursäkt för det..Fredrik Jönsson...
Sen om du nu har sagt upp det enligt deras avtal och arbetat med denna typen tjänster i 10 år, då borde det väl det inte vara så svårt att lista ut hur man bestrider en faktura?
Kika på konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/ar...gArticleId=2659
Att du sedan vill skriva av dig och ge Strongbox dåligt rykte för att de betett sig dåligt och felaktigt, det är en annan sak. Det kanske även jag möjligtvis hade gjort om jag hade varit i din situation och inte haft något viktigare för mig.

Det är ändå dina inlägg som är dumma, du påpekar saker som inte stämmer och bryr sig inte om att läsa allt som skrivs, sedan påpekar du att det är okej att kasta ut fakturor som är makulerade redan tidig besked och att kräva kunden på pengarna?

är det bara jag här som höjer ett ögonbryn för denna kommentar?

iallafal så har jag ett hum men är inte helt säkert det är därför jag frågar och även vill varna folk att tänka om när det gäller Strongbox ab som det gör i detta ärende. Att glömma eller slarvar bort ett ärende är för mig helt i dålig stil. Nu har ärendet blivit löst och Terhi Salo kunde låva att jag kunde få gratis webbhost i 5år men då jag besvarade det mailet och nekade det erbjudande, jag tycker endå att dom skyldiga skall straffas för ett tjänste fel. Sedan har jag tappat 10arbetsdagar pågrund av att vänta och jaga strongbox för mitt ärende. Räknade på att jag har tappat allt ifrån 5000-10000skr på dessa dagar. Nu får man bara vänta och se vad dom gör och erbjuder.

Jag vill även passa på att tacka alla som har hjälpt till att vägleda en till rätt håll.
sedan tycker man det är dåligt av dom, för hade man inte skrivit här inne hade dom inte uppmärksammat sig på detta och krävt mig på pengarna. allt löste sig med fakturan/inkasso kravet dagen innan man skulle betala för den.

Så än en gång till ett stort tack.

/ Fredrik jönsson
Oläst 2009-04-30, 10:14 #38
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
En gammal tråd... men vad har hänt med strongbox.

Jag kommer inte in på strongbox.se alls

edit: var visst tillfälligt. Men verkar inte stabilt.

Ska avsluta mitt konto nu då jag betalt ett helt år utan att använda det för att jag missade att säga upp 3 månader i förväg...
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-30, 17:52 #39
mynameisfredriks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Citat:
Originally posted by jake@Apr 30 2009, 10:14
En gammal tråd... men vad har hänt med strongbox.
Jag kommer inte in på strongbox.se alls

edit: var visst tillfälligt. Men verkar inte stabilt.
Ska avsluta mitt konto nu då jag betalt ett helt år utan att använda det för att jag missade att säga upp 3 månader i förväg...

Stabilt eller ej är en bra fråga, enligt mig så har dom blivit mycket sämre, tur att man har laggt webb saken på hyllan ett tag men mitt konto hos loopia är bäst sedan länge, dom piskar bineros matsmaskande support och strongbox's kassa support med kunder...

vad är det som igentligen händer med sveriges webbhotell?
Oläst 2009-04-30, 19:17 #40
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Som ansvarig utgivare av aspsidan.se kan jag nämna att även jag tillsammans med Strongbox erbjöd medlemmarna för ganska länge sedan ett gratis konto under 1 år (12 månader) därefter ordinarie pris om man fortsatte som kund.
Många av Aspsidans medlemmar nappade på detta erbjudande och inte en enda som kom till min kännedom hade något ont att säga om vare sig företaget, supporten eller sitt konto.
Det var en del av mina medlemmar som inte uppmärksammade att Strongbox.se har 3 månaders uppsägning trots att det tydligt framgår av deras villkor samt gjorde vi det tydligt på Aspsidan både i erbjudandet och i en forumtråd rörande detta erbjudande att man måste säga upp det innan 3 månader.

Det fanns medlemmar som missat detta som sagt men kontaktade Strongbox rörande detta med försenad uppsägning av sitt konto och det ordnades av supporten utan fortsatta problem för kunden.

Det var en medlem som hade liknande problem som trådskaparen av denna tråd och där gick jag in och samtalade med Strongbox och efter en timme var kontot avslutat och inga fortsatta krav inkom till denna medlem.

Har aldrig varit med om maken om problem som denna trådskapare gör sken av rörande Strongbox.
Är det nåt dem är så är det vänligt bemötande, mycket god service och inga som helst problem med avslutande av konto, support frågor eller annat som rör deras verksamhet.

Jag är 99,9 % säker att det kommer lösa sig även för trådskaparen.
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017