FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det har dykt upp ett antal företag som säljer anti SPAM tjänster och vill ha MX pekare till deras spamefilter.
Denna teknik är dock inte bra anser jag. Att spam filtera mail på servernivå kan innebär att viktiga mail försvinner som man aldrig får en kännedom om. Bästa att ha spam filtering i mail klienten a la thunderbird. Det räcker med ett dåligt skrivet subjekt på ett mail, så kan det hamna i ett spam filter. Sedan att splittra upp ansvaret på en tjänst mellan webhotell, Spam filterings leverantören osv, är ingen bra lösning anser jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inte riktigt vad du vill men tråden. Men de flesta leverantörer som filtrerar spam på det sätt du bekriver har en spam folder tillgänglig via webbmail/etc. Man kan även få en rapport med vilka mail som fastnat som spam en gång per XX, då får du ju kännedom om vilka mail som fastnar i deras filter och kan släppa på dem/justera filtret så det inte händer igen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det handlar ju också lite om vilken trafikvolym man har att hantera... att låta den lokala klienten hantera spamfiltreringen innebär ju att spammen belastar hela kedjan, vilket såklart blir ohållbart när man når lite större volymer. Nästan alla som har någon form av mailtrafik kör ju med serverbaserad filtrering eller dedikerade spamfilters innan mailservrarna, så jag säger som najk att jag inte riktigt förstår ditt syfte med tråden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har hellre kontroll på min mail, än låter 3:e part hålla "sålla" dem. |