FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bjuda högre än Prisjakt på Adwords för att inte behöva betala Prisjakt för klicken från dem på de produkterna. Hm.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
I teorin ( min teori då hehe ) borde klicken från prisjakt vara än mer köpbenägna än vad klicken från google är. Har man besökt en prisjämförelsesite och klickat sig vidare till en butik vet man också förutsättningarna man har för köpet. Troligen vet man att butiken är en av de billigaste, för inte klickas det väl på de dyraste butikerna i speciellt stor utsträckning? En person som också är väldigt prismedveten är nog inte omöjlig att du endå hade förlorat in på prisjakt efter en första anblick hos dig. Han är nu intresserad, men vill ta reda på om det är en bra affär han är påväg att göra. Någon som kan förankra dessa tankar i statistik?? Är jag helt ute och cyklar kanske? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Edit: Blev fel tråd... sorry, jävla tabbar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Kommenterar lite
![]() Nästa gång vi ändrar ord på adwords så kommer vi inte köpa "produktord" där det bara finns konkurrans på. Det har vi lovat och det kommer, det är rätt mycket jobb med att ändra det så vi har inte hunnit fixa det än, men det kommer. Från Adwords kommer en väldigt, väldigt liten del av våra besökare. Jag tycker att det är mer intressant att mäta avslutsfrekvenser, skicka ett mail till oss så fixar vi en sådan mätning. Beroende på hur webbhoppen ser ut, besökarens kännedom om butiken, vilka produkter butiken säljer och vilken säsong det är så varierar avslutsfrekvenserna mellan 0,8%-17%. //Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Äh, jag kan inte hålla mig.. här kommer lite åsikter ändå:
Det spelar inte så stor roll hur man tar betalt / betalar. Det viktigaste är att man får valuta för sina pengar. Förutom det så tror jag (och hoppas) att man i alla lägen vinner på att vara tillmötesgående och transparant emot sina kunder. Och att leverara tillbaka mätbarhet (t.ex. statistik) så att kunden kan se om man får valuta för sina slantar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|