FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla,
Behöver hitta lite böcker om programmering men det är verkligen en djungel. Någon som har lite tips om vad som är riktigt bra? Gärna inom följande områden: php oop AS3 Java js & ajax Tacksam för alla tips! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns ett flertal trådar om detta där böcker rekommenderas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Men böcker är så jäkla bra. Läs på internet istället och testa saker direkt
![]() Böcker är dock bra om man vill fördjupa sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte om jag är gammaldags men grejerna sitter bättre om man läst dem i en bok istället för på internet. Sen blir det hopplöst med att alla ska hitta sin egen lilla lösning på samma problem, blir rätt förvirrat efter ett tag.
Till böckerna: Js och html: Referensverk: Dynamic HTML- the definitive reference oo pHp: PHP Objects, Patterns, and Practice, Matt Zandstra |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
... knuth
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ett tips är att kolla in O'Reillys böcker. http://oreilly.com/ Jag finner dessa helt överlägsna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Inte en bok men en grymt bra tutorial sida om just det du letade efter. Kanske hjälper dig lite på vägen om nya tips och tricks.
http://nettuts.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Blev väldigt nostalgisk när jag såg den här tråden.
Köpte en bok -97 eller om det var -98. Läste mer eller mindre sönder den första, så jag fick köpa ytterligare en. Kul när man hittar böcker som helt förändrar ens liv
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
När det gäller PHP-programmering kan jag varmt rekommendera två böcker:
Beginning PHP5 Professional PHP5 |
||
![]() |
![]() |