FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjo!
Har märkt att det är olika resultat i Google.se på ett sökord beroende på om man är inloggad i sitt g-konto eller inte är det. Blir det inte lite vilseledande då vilken placering man befinner sig på? Även andras sajter hamnar lite olika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kom på att det kanske är för Google vill att man ska få det resultat man själv besöker mest ska hamna högre upp?!
Ingen aning.. ngn annan som har ngn förklaring? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Därför är jag alltid utloggad när jag gör sökningar (när jag söker privat). Eller så använder jag en annan webbläsare som IE. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle gissa att detta beror på vilket språk du har inställt i ditt Google-konto.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ganska enkelt egentligen. Google vill leverera så relevanta resultat som möjligt och baserar detta på din sökhistorik med mera.
Om du besöker webbplatser som handlar om bilar och googlar på detta ofta så kommer du vid en sökning på "Jaguar" få fler träffar på bilen Jaguar istället för kattdjuret Jaguar. Läs mer om personliga sökresultat på: http://www.google.com/support/accoun...v&answer=54041 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sen är det ju också så att Google har olika arkiv som man söker på. Kan det inte vara så att när man är inloggad så söker man på ett arkiv, som "vanlig sökare" söker man på ett annat arkiv??
Nej, jag vet inte... men det finns ett antal olika arkiv där ute som är mer eller mindre uppdaterade. Jag tror inte man ska lägga så stor vikt vid hur det är. Det är lika för alla och framför allt, det kan ju vara så att du får en bra placering i din webbläsare, men dina besökare tillhör ett annat arkiv och får en annan vy än den du ser... Det är liksom sånt man inte rår över! :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Coredev: Men hur förklarar du då att den visar samma på olika inställningar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
pokerstar: Jag vet inte vad jag tänker på, men jag bara vet att alla inte alltid ser samma resultat när man söker på samma fras. Vad det beror på exakt vet jag inte, och jag vet inte heller om det är relevant.
Det jag menar var, att man bör ha med det i beräkningen. That's all! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
EDIT: Quoteproblematik |