Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Starta ideell förening?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-15, 16:51 #1
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Hej!

Jag hoppas att någon här har lite koll...

Jag och några till tänkte starta en ideell förening, vi är just nu 6 stycken som inom kort kommer att öppna en ny webbplats
som kommer ge medlemmar på sidan lite mer realism i sitt "datorspelande". Vi kommer alltså inte att låta dom som går med
som medlemmar på webbplatsen vara medlemmar i själva föreningen som kommer att ha samma namn. Utan vi vill att
föreningen skall bestå av endast oss 6, för att vi skall ha koll & för att sidan kommer drivas mer eller mindre som ett
virtuellt bolag, därför vill vi ju inte att våra "lotsas anställda" skall kunna ta över alltihopa, utan vi vill vara säkra på att det
är vi som styr föreningen, och passar det inte så är man fri att lämna.

Frågan är ju, hur skall man lösa detta på ett bra sätt så vi slipper bjuda in medlemmar som kommer huller om buller ifrån
sverige till möte en gång om året, som vi i styrelsen just nu håller via skype. Vårt huvudsyfte är att vi vill ha ett organisations nummer som vi kan använda oss av vid kontakter utåt & ansökningar om bidrag os.v.

Hjälp? :blink:
BoXon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017