Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Är Posten värre runt jul?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-12, 23:59 #1
Marcin Marcin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 77
Marcin Marcin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 77
Försvinner det fler brev/skrymmande brev som saknar kollinr under julen? Jag står i valet och kvalet huruvida jag ska inför kollinr på samtliga försändelser eller inte nu inför jul.
Marcin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-13, 00:12 #2
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag har mest upplevt att allting blir så fruktansvärt försenat. Varje jul känns det som att det är första året som Posten försöker hantera jultrafiken.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-13, 00:22 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Posten slarvar inte bort fler försändelser under julruschen än annars. Däremot så brukar det uppstå förseningar och kunderna är mycket oförstående om deras beställningar inte kommer fram i tid. Det underlättar för dig om du kan hänvisa till ett kolli-id när avin inte kommer fram i tid.

Själv så kommer jag att skicka skrymmande brev som alltid. Men som alltid så kommer det att medföra en handfull missnöjda kunder och några utskällningar. Jag kommer därför att sätta ett garanterat leveransdatum med god marginal. Man får helt enkelt vara tydlig med vad som gäller. Det går inte att garantera leverans före tomten kommer om man beställer strax innan Kalle Anka börjar.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-13, 10:20 #4
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
Några bra tips om logistik inför julhandeln:

1. Var noga med att ha ett datum på din sida som är datumet då dina kunder senast kan beställa för att få leverans innan jul.

2. Att ha kollinummer betyder inte bara en säkerhet för dig och dina kunder utan också en extra kostnad för dig. Tar du inte ut mer i frakt måste du hitta en summa som är break even för dig. Ex: Ordrar över X kronor skickas med paket medans resten skickas som brev.

3. Var flexibel under julhandeln. Vi ändrar våra arbetstider från vanliga fall 8-17 till 8-19. Vi garanterar att alla beställningar som görs innan 15:00 skickas samma dag. Däremot tar vi med att all beställningar fram till 17:30 men har ingen garanti utan det blir en trevlig överraskning för kunden. Kontrollera senast inlämningstid på Posten och var där precis innan så alla dina paket kommer med.

4. Använd dig alltid av SMS-avisering. Mycket klagomål kan minskas omm du gör detta då flertalet av förseningarna är för att avin inte kommit fram. Sen sparar du in pengar på att använda SMS-avisering som är gratis till skillnad mot pappersavi.

Lycka till!
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-14, 00:04 #5
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Posten är en katastrof vad gäller hanteringen av avier så jag tipsar om att som dreamlogistics skrev bestäm ett belopp xx kronor-allt däröver får kollinummer med sms-avisering.
de mindre breven som blir kvar som just brev måste du ett rätt väl tilltaget datum på som sistadatum före jul samt vara beredd på att de inte kommer fram alls..
Tyvärr.
Fanns det en likvärdigt täckande distributör vågar jag lova att det skulle vara många som bytte från posten omdelbums.
Pippilotta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017