FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Citat:
Men din inställning tror jag att det är bättre om du går till ett vanligt jobb och får betalt den 25-e varje månad ist ![]() Alla som driver eget vet att det tar 5 år minst innan man kan jobba 8 timmar per dag, innan dess jobbar man oftast dygnet runt och timmarna saknas ändå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Vad svamlar du om? Är det konstigt att jag frågar de som vet hur mycket det är rimligt att räkna på istället för chansar mig fram? Jag gör förundersökningar innan jag sjösätter ett projekt och riskerar både kapital och anseende. Beträffande dina pinsamma 10 rader som bara har för avsikt att befästa din egen "image" som en som "kan det där med företagande" så tycker jag mest att det är plumpt och enfaldigt och tråkigt att du inte istället kan tjäna anseende via din webbplats så kanske du slipper klanka ner andras projekt och förundersökningar. Ja men snälla: "Men din inställning tror jag att det är bättre om du går till ett vanligt jobb och får betalt den 25-e varje månad ist ![]() "ingenting är lätt" Jo, det hela är mycket lätt: Man har en bra idé, man förbereder sig noga, man räknar och marknadsför och sköter sin tjänst i största möjliga proffesionella anda samt erbjuder spjutspetskompetens eller åtminstone någon form av unikum. Man jobbar relationsbyggande och win-in inriktat. Kan det bli lättare? Med din inställning att man ska "testa sig fram" istället för att ta reda på siffror och fakta och göra förundersökningar/marknadsundersökningar så förstår jag om det tar dig 5 år innan du kan jobba 8 timmar om dagen. Har man dessutom inga nyskapande ideér eller någon kreativ ådra så blir det säkert ytterligare komplicerat. Kan man inte sälja sitt företag och sina ideér så får man klanka på andras, eller hur! Avslutningsvis så jobbar jag gärna för mina pengar. Men jag jobbar gärna inte i onödan. Det är i min värld grymt amatörmässigt att vara: 1. Oförberedd (inte fråga först, testa sig fram) 2. Ineffektiv (inte försöka få jobba så lite som möjligt) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är det inte lite hyckleri att försöka jobba så lite som möjligt men be folk på WN dela med sig av sin kunskap gratis?
Detta är ett forum inte arbetsförmedlingen. Här ger och tar vi. Gillar man inte det konceptet kan man gå till biblioteket och slå upp saker i NE. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
lilljebjorn, mitt inlägg var inte menat att vara nedlåtande mot dig som person men din inställning är inte företagssam, allt kräver mycket jobb och eget företag kräver mer än allt annat.
Vill du veta hur svårt det är att sälja banners, är det bästa sättet att försöka sälja, då märker du hur lätt/svårt det är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Effektivitet: Att tjäna så mycket som möjligt på så lite arbete som möjligt. Är det någon som inte håller med om att det är en egenskap som karaktäriserar de flesta väldigt framgångsrika människor? Noggranhet/förberedelser: Att inte ta risker i onödan. Var det svar på hycklerifrågan? Meningen med ett forum är väl att man ska kunna komma i kontakt med kompetens och kunskap? Och att de som har någon form av kompetens, ska kunna tjäna på att alla delar med sig av kompetensen/kunskapen. I min värld är inte forumet till för att snacka om vädret elle nyheter, utan för att befrämja E-kommers och föra människor inom E-kommers samman så att de kan diskutera och utbyta erfarenheter etc. Jag kanske har missförstått det. Det kanske är missunsamma och snålas klubb för att skratta åt när andra gör misstagen de redan har begått. Sen kanske det ligger något i: Den som kan berätta hur det är, vet bevisligen hur det är, eller hur! Kanske man tjänar på att dela med sig lite iallafall? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
Att sälja bannerutrymme direkt till kund är lättare om du har mycket trafik. Har du inte det är är du i princip hänvisad till annonsystem typ google och affiliate. Om du är mycket hårt nischad är det också lättare. Ditte exempel med Coca-Cola är typiskt nej om du inte tillhör typ topp 100 av svenska sajter. Och du måste i så fall ha en säljare som kan bearbeta de köpare som finns och deras mellanhand: mediabyrån. För köparnas del är det främst en fråga om volym: det går åt för mycket tid att administrera en massa småsidor, antingen buntar man ihop dom i ett affilliateprogram eller så låter man mediebyrån välja, och då väljer dom bland de största sidorna. En mycket ungefärlig tumregel är väl cirka 5000 ub/vecka som minimum innan man börjar bli attraktiv för en starkt nischad köpare. Har man bra relationer till företagen i branschen och kan leverera högklassig trafik kan det gå med mindre besökare än så, har sett exempel på neråt 1000 ub/vecka som kan kapa åt sig annonsering. Har du en onischad målgrupp får du bli bra mycket större för att vara attraktiv för medieköparna. Formel: Intäkter = Kvantitet x Kvalitet på trafiken |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Nej men jag håller med Davve faktiskt, helt klart bäst att prova sig fram ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Ber man om åsikter så kommer de vara personliga och vinklade även om man gillar det eller inte. Sen tycker jag Davve har en poäng i det han säger, men du också. Att jag inte gett dig konkreta siffror är för att det inte går att ge ett bra svar utifrån det du berättat. Hade du berättat mer om målgrupp, idé och liknande hade det varit lättare att besvara. Jag har sidor med 0,1kr i CPM upp till typ 1000kr i CPM så spannet är enormt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|