FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja
När jag checkade min mail i morse så såg jag att jag hade fått ett mail från Google AdSense där det bland annat står "Vi har uppmärksammats på att ogiltiga klick har förekommit på dina Google-annonser där de utgör en ekonomisk risk för våra AdWords-annonsörer" Jag har aldrig klickat på mina egna annonser så hur kan detta förekomma då? Varför ska jag straffas när det är någon/några idioter som klickar hejvilt eller något. Vad ska man göra åt detta? Och dom "hotar" med att stänga ner kontot om det förekommer igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du inte gör något drastiskt kommer de förmodligen att stänga ditt konto inom ett par dagar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men fan, känns ju nästan som att dom gör såhär för att "sno" mina pengar. Fattar inte hur det har förekommit ogiltiga klick. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ta bort annonserna och försök utreda vad som är fel. Försök att få svar/hjälp från Google och även om de inte ger dig svar visar det att du försökt lösa problemet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska jag replya mailet jag fick eller har dom någon mailadress man kan nå dom på (Hittar ingenting i deras hjälpcenter, bara massa svar på frågor)
![]() Tack för dina snabba svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
De har haft en email adress men är tydligen borttaget ... hittade detta via hjälpcentern. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har mailat till denna adress: Google AdSense <[email protected]> Det går bra att skriva på svenska, de är trevliga, och lovar att besvaras inom 48 timmar vad jag förstår. och av alla brev jag har sänt dem med undringar, så har de alltid besvarat brevet personligt, om ibland med standardtext, men alltid en del personligt inom 48 timmar. Bra mailadress helt enkelt, gällande svenska adsense. Tror de sitter i Irland. / Tony |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tyvärr är de oskyldiga som straffas när folk klickar på google annonserna. Tyvärr hjälper det troligtvis inte att diskutera detta med google utan risken är stor att du kommer att bli straffad för detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det handlar inte om att du klickat på någon annons. Det räcker med att du loggat in på ditt Google/Adsensekonto från en dator där någon klickat på en annons (eller omvänd tidsordning, att någon klickar från en dator som du loggat in på). Var extremt noga med varifrån ni loggar in.
PS. Som annonsör är jag glad över att Google tar i med hårdhandskarna mot eventuellt fusk. Mer sånt. DS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ja, om nu google skulle betala tillbaka dessa pengar till annonsörer efter att ett konto stängs så hade det varit bra. Men nu tar google alla dessa pengar helt säkert, eller har någon fårr nått exra insatt på sitt konto någon gång? Eftersom man hör hur google stänger av kontot här och där så borde någon här fått tillbaka pengar om man tänker statistiskt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|