FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ska nu få vårt telesvar inspelat av en bra röst (istället för mitt tråkiga, ja ni vet säkert ur det är
![]() Söker nu tips på hur man ska formulera telesvar så det inte låter för lång/kort eller tråkigt och samtiding ska vara informativt. Det som ska med är * Välkomsthälsning * Orsak varför vi inte svarar * Uppmaning om att kunden ska lämna sina uppgifter så vi kan återkomma * telefontider * Uppmaning om att kunden kan få snabbare hjälp på webben * Tack å adjö hälsning Kanske glömt något viktigt så det vore bra om ni med era smarta hjärnor hjäpte till att formulera det som jag anser är skitjobbigt ![]() Tack på förhand Davve |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ring runt till lite olika företag och kolla
![]() Sen beror det ju lite på vilken typ av verksamhet ni kör. En dryckesförening skulle väl ha nått i stil med "för tillfället är vi alla för fulla för att hitta telefonen" medan ett statligt företag har nått torftigt i stil med "för tillfället är alla våra handläggare upptagna". Försök hitta nått som passar er verksamhet och skoja till det lite, men inte för mkt ![]() Sen kan ni ju lägga in nått i stil med: Lämna gärna namn och telefonnr så ringer vi upp! Visste du även även att du kan få snabbare service på vår hemsida? xxxxx.se! Tack för ditt samtal och välkommen åter / Vi hörs! / Vi tackar för ditt samtal och hälsar dig välkommen åter! / Skål! / See ya duuuude! / Tack och hej! / Hejdå! Det var mina tips, hoppas ni får till nått bra. Säg till när det är klart så man får ringa och prova ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Dte var bra tips
![]() ![]() ![]() Vill att det skall låta seriöst och informativt samt att det inte är för tråkigt bara. Tjejen som ska spela in det har bra röst som kommer att vara välkomnande i sig, annars får man ofta sura inspelningar på telesvaren när man inte svarat på kundens samtal ![]() Fortsätt tipsa, gärna med text hur ni hade utformat hela det meddelandet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag behöver själv ett bra telesvar på lunchen på både engelska & svenska.
Jag har tänkt i de här banorna, Typ "Hej! Välkommen till ... , Mellan 12-13 har vi lunchstängt, vänligen ring igen efter 13 eller lämna ett meddelande. Tack", "Hello! Welcome to ..., We are eating lunch at the moment, please call back after 1 pm, swedish time or leave a message after the tone. Hahah, ni hör ju själva hur det låter, helt miffo... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
rocky kanske ha först typ "this message apper in english after the swedish "
|
|||