Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur funkar leads?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-07, 09:05 #1
Optimer Optimer är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2008
Nykomling

Tjena

Här kommer kanske världens dummaste fråga(or) men jag frågar ändå.

Hur funkar leads system som Tradedoublers system? Är det något man kan bygga själv eller är all sådan teknik patenterad?
Har planer på hur man skulle kunna göra en del annonsering väldigt mycket effektivare via leads system och skulle gärna vilja veta om det är en möjligt att bygga såna system eller om det finns färdiga lösningar att köpa för att implementera? :blink:

Tacksam för svar!
Optimer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 10:18 #2
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by Optimer@Oct 7 2008, 02:05
Tjena

Här kommer kanske världens dummaste fråga(or) men jag frågar ändå.

Hur funkar leads system som Tradedoublers system? Är det något man kan bygga själv eller är all sådan teknik patenterad?
Har planer på hur man skulle kunna göra en del annonsering väldigt mycket effektivare via leads system och skulle gärna vilja veta om det är en möjligt att bygga såna system eller om det finns färdiga lösningar att köpa för att implementera? :blink:

Tacksam för svar!
Ett "lead" är det samma som en potentiell kund som har tagit första steget i en försäljningsprocess.
T.ex. fyllt i en låneansökan och skickat in.
Vet inte riktigt vad du menar med din fråga.....vill du generera leads eller tvärtom?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 18:23 #3
Nykomling

Nykomling

haha ja jag var nog lite oklar här. Det jag menar va om det är möjligt att bygga ett system som spårar om en av mina besökare går vidare till mina annonsörers sidor och registerar sig samt handlar från dem. Visst är det ett lead? Det känns ibland som att ta betalt genom CPC är ganska föråldrat och jag skulle gärna vilja erbjuda leads.
Oläst 2008-10-07, 19:11 #4
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Du blandar ihop äpplen och päron.

Men för att svara på frågan så: Nej det är inga problem att bygga ett eget affiliatesystem för din site.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 19:28 #5
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag tolkar dig som att du vill ha tex Tradedoublers anonnsörer och vill se vilka av din besökar som gennererar leads hos annonsörerna.

Då finns det en funktion som heter EPI hos TD och med hjälp av den funktionen kan du se villka som generera ett lead
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 19:30 #6
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Litar du på dina annonsörer så kan dom räkna leads själva. Skicka med en get-variabel från din sajt i länken på bannern. De sätter kaka på besökaren som kommer på den urlen, sen kollar man kakan vid köp eller liknande.
Förutsätter att de har teknisk kompetens.
Om du ska läsa kakor på deras besökare kan det vara en nackdel ur integritetssynpunkt, du kommer att få rätt bra insyn i deras trafik viket gör att en tredjepartslösning är att fördra för många.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 20:07 #7
Nykomling

Nykomling

Citat:
Magnus_A,Oct 7 2008, 19:30] Litar du på dina annonsörer så kan dom räkna leads själva. Skicka med en get-variabel från din sajt i länken på bannern. De sätter kaka på besökaren som kommer på den urlen, sen kollar man kakan vid köp eller liknande.
Förutsätter att de har teknisk kompetens.
Om du ska läsa kakor på deras besökare kan det vara en nackdel ur integritetssynpunkt, du kommer att få rätt bra insyn i deras trafik viket gör att en tredjepartslösning är att fördra för många.

Tack för alla svar. Jag är som sagt riktigt grön på området. Men detta med att sätta en get-variabel låter ju väldigt intressant. Det är klart att man måste ju verkligen lita på sina annonsörer då vilket inte alltid går. Du råkar inte veta några bra tredjepartslösningar? Jag uppskattar alla tips jag kan få. Jag vill gärna kunna erbjuda detta så snabbt som möjligt till mina annonsörer istället för att de betalar för CPC.
Oläst 2008-10-07, 20:47 #8
Nykomling

Nykomling

En sak till bara. Om man bygger sitt eget affiliate system så innebär det ju som sagt att man måste få ganska mycket insyn i annonsörens besökare också, vilket annonsörerna kanske inte gillar direkt.

Ni råkar inte veta något verktyg där man kan undvika detta och den enda infon jag får om besökaren som har gått vidare från min sida är att den besökaren har registrerat sig hos min annonsör? Att man har som ett oberoende verktyg som mäter leadsen.

Tack för svaren
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017